Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Anna van Praag - Een heel bijzonder meisje 15+

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69413 door dettie
In dit prachtige boek maken we kennis met de negenjarige Alicia die op een vakantie-eiland in Italië de tijd van haar leven heeft. Het lijkt of alles en iedereen elkaar kent. Maar het leukste vindt Alicia de nachten, als Luca zich over de rand van de open hokjes waarin ze slapen laat zakken en ze samen een boek 'lezen'. Hij praat Engels, zij Nederlands maar dat maakt niet uit. Ze hebben plezier.

Mama heeft minder plezier, ze huilt heel veel en op een dag staat ze klaar met de koffers, ze gaan naar huis, papa blijft nog...

Lees verder www.leestafel.info/archief/jeugd/a-v-pra...eel-bijzonder-meisje

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69415 door marjo
Dit verhaal trekt me niet zo, maar ik heb andere boeken van haar gelezen die ik wel prettig lezen vond.

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69417 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Anna van Praag - Een heel bijzonder meisje 15+
Ja dat kan dat het je niet trekt, ik twijfelde zelf ook al of jij het wat zou vinden.

Ik vond het een mooi verhaal, vooral door de manier waarop - briefvorm - het geschreven was.

In het begin even wennen maar daarna pakt het je beet.

Dettie

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69420 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Anna van Praag - Een heel bijzonder meisje 15+
Heftig zeg om in een sekte op te groeien. Knap om daar op zo'n integere manier over te schrijven.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69424 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Anna van Praag - Een heel bijzonder meisje 15+
Nou heftig, Alicia vond het heerlijk en ze groeit niet in een sekte op maar thuis, alleen het weekend gaat ze naar Amsterdam om met haar leeftijdsgenoten in Casa Nostra om te gaan. Ze vindt het zelfs erg dat het afgelopen is.

Haar vader zet de Amsterdamse tak op en op het laatst werkt haar moeder ook voor de mensen van Casa Nostra maar ze wonen wel gewoon thuis en Alicia gaat gewoon naar school.

Dettie

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69427 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Anna van Praag - Een heel bijzonder meisje 15+
Ik doelde meer op de schrijfster. Denk je dat haar eigen ervaringen lijken op die van Alicia?

Met de term "heftig" ga ik af op mijn eigen ervaringen. Ik heb eens een jong iemand gekend die bij een sekte-achtige groep hoorde. Ze woonde zelfstandig maar alles wat ze deed en dacht werd door die groep bepaald. Ze zei soms dingen die me erg bezorgd om haar maakten. Je hoeft niet in een sekte te wonen om er door beïnvloed te worden. Sommigen behouden hun gezonde verstand, anderen niet.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.566 seconden