Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Janet Foxley - Munkel Trog en de Wonderezel 8+

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68955 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Janet Foxley - Munkel Trog en de Wonderezel 8+
Het komt een beetje druk over maar wel heel leuk. Je hebt toch wel meer boeken met illustraties van Georgien Overwater gelezen? Ik meen me te herinneren dat je daar steeds heel lovend over was.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68958 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Janet Foxley - Munkel Trog en de Wonderezel 8+
Het verhaal heeft veel vaart, als je dat met druk bedoelt. Er gebeurt ook veel maar het is goed te volgen.

Maar als je druk met namen en aparte woorden bedoelt...

Bij David Walliams haakte ik bijvoorbeeld op gegeven moment af omdat hij te gewild grappig was, te bizarre namen, te goor

met eten, het lag er te dik bovenop. Bij dit boek past het goed.

Hier heb je een link naar een site van Georgien Overwater, je ziet een soort diapresentatie van haar werk.

www.georgienoverwater.nl/

Ik vind dat 'rommelige' erg leuk. Er zit leven in die afbeeldingen. Zelfs bij de kat die lui in de stoel zit. Dat vind ik erg leuk.

Dettie

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68961 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Janet Foxley - Munkel Trog en de Wonderezel 8+
Ik moet bij de illustraties van Georgien Overwater altijd aan die van Quentin Blake denken, wat een groot compliment is. Echt heel leuk! Dat "rommelige" vind ik heerlijk.

Gekke namen mogen van mij wel en de boeken van David Walliams vind ik juist erg leuk. Die vind ik goed te volgen. Gelukkig is dat bij dit boek ook het geval.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68964 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Janet Foxley - Munkel Trog en de Wonderezel 8+
Ja David Walliams is zeker goed te volgen en gekke namen vind ik ook heerlijk.

Maar wat Roald Dahl wel kan, kan Walliams net niet vind ik. Walliams slaat soms te ver door, Roald Dahl voelt haarfijn de grens

aan van wat nog kan en geloofwaardig blijft en Walliams overschrijdt die nog wel eens.

Janet Foxley neigt meer naar Roald Dahl, zij voelt de grens ook goed aan.

ja ik zat ook al aan Quentin Blake te denken bij de tekeningen van Georgien Overwater. Heerlijk dat 'nonchalante' maar toch zoveel sfeer!

Dettie

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68966 door Annemarie
Dat grensoverschrijdende van David Walliams vind ik juist leuk. Hij gaat net iets te ver maar zorgt er wel voor dat het niet aanstootgevend wordt. Maar je moet er van houden natuurlijk.

De tekeningen van zowel Georgien Overwater als Quentin Blake zijn fantastisch. Die twee barsten van het talent!

<t></t>

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68968 door dettie
Haha ik voel me net de moppersmurf... die zou zeggen: 'Ik haat vergaande grapjes' Zo erg is het niet hoor wat ik over de boeken van Walliams. Ik haat ze niet. Maar ik vind dit boek van Foxley over Munkel Trog wel leuker.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.432 seconden