Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Nick Bromley & Nicola O'Byrne - PAS OP! Dit boek bijt 4+

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62295 door Annemarie
Schoonschrijven wordt volgens mij vooral in schriftjes gedaan. Een digibord kan op vrijwel dezelfde manier als een ouderwets schoolbord gebruikt worden. Daarnaast is het aan de computer van de onderwijzer verbonden. Die kan nu heel makkelijk zijn of haar lessen verduidelijken en aanvullen met allerlei beeldmateriaal. Ideaal!

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62297 door marjo
Het hangt er inderdaad van af hoe de leraar het gebruikt. Misschien zie ik het te donker in. 'Vroeger' moest ook een kind netjes leren schrijven op het schoolbord, dat is toch anders dan in een schrift.

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62298 door Annemarie
Het is altijd even wennen aan nieuwe dingen. Zelf denk ik dat het digitale schoolbord een aanwinst is. Voor kinderen is het vast fijn als de uitleg van een leraar visueel ondersteund kan worden. En dat lesje dat bij dit boek hoort ziet er heel leuk uit. Eigenlijk vervangt het de saaie zwart-wit stencils van vroeger. Misschien moet je het zo zien.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62299 door marjo
vooruit dan maar.

Ik was vandaag plekjes op school aan het versieren in verband met de kinderboekenweek en degene die mij hielp wees een boek aan op een van de posters. Of ik dat kende, het leek haar wel iets. Ik ben alweer vergeten welk boek het was, het trok mij dus helemaal niet. Het was een modern ogende omslag met dieren als uit een film.

Maar ook hier speelde de generatie verschil een rol.

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62303 door Annemarie
Ik word de laatste tijd met mijn 35 jaar ook al pijnlijk vaak met mijn neus op de feiten gedrukt: ook ik loop al achter en kan niet altijd aan alle nieuwigheden wennen hoor. Volgens mij kunnen we tegenwoordig iedereen boven de 20 in dezelfde groep indelen haha.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62304 door dettie

Annemarie schreef : Ik word de laatste tijd met mijn 35 jaar ook al pijnlijk vaak met mijn neus op de feiten gedrukt: ook ik loop al achter en kan niet altijd aan alle nieuwigheden wennen hoor. Volgens mij kunnen we tegenwoordig iedereen boven de 20 in dezelfde groep indelen haha.

Aan veel nieuwigheden wen ik nog wel, hoewel de smartphone aan mij niet besteed is. Ik heb al een hekel aan gewone telefoons.

Tijd voor maken pagina: 0.537 seconden