Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Miriam Bruijstens - Storm (12+)

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58835 door marjo
Miriam Bruijstens - Storm (12+) werd gestart door marjo
Qua stijl en moeilijkheidsgraad kunnen jongere kinderen dit boek wel aan, het is waarschijnlijk het onderwerp wat het meer geschikt maakt voor wat oudere kinderen. Pubers, die last van ontluikende gevoelens krijgen.

Lees meer: www.leestafel.info/miriam-bruijstens

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58867 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Miriam Bruijstens -Storm (12+)
Is het een boek dat acceptatie uitademt? Dus een boek dat je ook kunt geven aan jongeren die je wat meer begrip en respect voor de rest van de wereld mee wilt geven?

<t></t>

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58868 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Miriam Bruijstens -Storm (12+)
Voor de pesters bedoel je? Ik ben bang dat die niet geïnteresseerd zullen zijn. Al zou het kunnen helpen als ze het wél lezen.

Lees meer
12 jaren 2 weken geleden #59937 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Miriam Bruijstens -Storm (12+)
De blauwe omslag is heel apart. Geef het een roze kleur en je hebt een romannetje voor meisjes in je handen. Nu is het eigenlijk meteen duidelijk wat het thema is.

Hee deze recensie had ik helemaal niet meegekregen.

Vind je dat die twee surfers duidelijk maken dat het over homosek.sualiteit gaat? Waarom?

Vind je dit boek beter dan Jaspers vlinders?

Als ik de recensie zo lees lijken de boeken veel op elkaar of is er toch wel verschil?

Dettie

Lees meer
12 jaren 2 weken geleden #59942 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Miriam Bruijstens -Storm (12+)
Ik vind dit boek beter dan Jaspers vlinders omdat het heel toegankelijk is. Het is als een verhaaltje waar 'toevallig' de andere geaardheid een rol speelt, maar in feit is het het hoofdthema. Er wordt op een speelse manier mee om gegaan, die geaardheid lijkt geen probleem. Het is een gegeven waar anderen soms moeilijk over doen, maar waarom zou je?

Dat is wat er door klinkt in het verhaal.

De omslag: ja ook al is het blauw, ik vind de tekening zoetig, en die twee jongens die daar dan lopen... Maar natuurlijk, het kan zijn dat mijn oog al 'gekleurd' was.

Lees meer
12 jaren 2 weken geleden #59944 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Miriam Bruijstens -Storm (12+)
ja, ik denk dat je het al verwacht, maar Jaspers Vlinders is in mijn ogen ook heel toegankelijk en het is ook toeval dat Jasper zijn geaardheid ontdekt en het gaat ook vooral hoe de omgeving er mee omgaat, niet de jongens zelf, die zijn blij met elkaar.

Wat is het verschil dan vraag ik me dan af.

Zelf vond ik het eind nogal overtrokken bij Jaspers vlinders, maar de rest zat wel goed in elkaar.

Dit boek (Storm) vind je wel geschikt voor jouw bibliotheek?

Dettie

nieuwsgierig

Tijd voor maken pagina: 0.581 seconden