Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Martin Klein & Amber Fuchs - De dierendiefstal 8+

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58603 door dettie
ooo haha nu snap ik het! Je bedoelt de afbeeldingen van het konijntje dat hier op het plaatje op het forum staat!

Dat begreep ik steeds niet, ik dacht maar dat je het over de boek Paultje en mamadag of zoiets had, waarover je een

recensie had geschreven! Of over het boek Mevrouw Wit konijn.

Ik zag ook niet dat het een konijntje was op de bovenste drie rechterplaatjes. Het boek De dierendiefstal gaat verder

helemaal niet over konijnen daarom begreep ik het aldoor niet.

Ja als je puur naar het bovenste plaatjes kijkt met dat konijntje op de afbeelding hier op het forum is dat inderdaad

makkelijk om te zetten in een prentenboek.

Ik denk eigenlijk dat je het hele boek (dierendiefstal) voor je moet hebben. Dit zijn enkele fragmenten uit het boek,

uit hun context gehaald, maar als je het hele boek kent dan bezie je de plaatjes/afbeeldingen denkelijk ook anders.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58608 door marjo
Daarom blijft het lastig te reageren als je het boek zelf niet ziet..

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58770 door marjo
De eerste keer dat ik het zag dacht ik het, en de tweede keer bevestigt het. Ik vind dit drie keer niks. Ik maak maar geen verslag.

Ik kwam tot de ontdekking dat je het verhaaltje kunt lezen los van de plaatjes, los van de strips. Ok, het is dan een mager verhaal, maar het is een verhaal met kop en staart.

De plaatjes zijn deels in stripvorm, getekende situaties met tekst in wolkjes, deels in prentenboekvorm. Bij het laatste is de pagina getekend en vertelt de tekst daarover. Bijvoorbeeld als Karel de schildpad een ballon aan zijn schild bindt en over de muur vliegt. Het meisje is op zoek naar Karel de schildpad.

Deze vormen staan willekeurig door elkaar, en ik vind dat erg rommelig. Kinderachtig ook, maar ja, zoals ik zeg:

ik ben de doelgroep niet!

Het is een makkelijk boek voor kinderen die niet dol zijn op lezen, omdat er weinig tekst is. Maar of het ook geschikt is voor kinderen die speciale leesproblemen hebben, dat weet ik nog zo net niet. Het is rommelig zei ik al, en de letters hadden wel wat groter mogen zijn.

Maar er zullen zeker kinderen zijn die een striproman als dit leuk vinden. Kinderen die niet graag of moeilijk lezen en steun hebben aan de plaatjes, hoewel die plaatjes niet altijd de tekst ondersteunen, maar een verhaal ernaast vormen. Wel een dat er verband mee houdt. Als de zwerver de kinderen uitnodigt in zijn kamer, is er sprake van een compleet stripverhaaltje.

Ik ga op de basisschool eens kijken of dit boek een succes wordt.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65081 door dettie

marjo schreef : Ik ga op de basisschool eens kijken of dit boek een succes wordt.

Heb je er een beetje kijk op gekregen of het aanslaat op de basisschool?

Wie weet vinden ze het 3 x niets.

Dettie

die aan het nakijken is of de linken verwijzen naar het archief, dat ben ik nog wel eens vergeten te doen.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65086 door marjo
Het is uitgeleend, maar de mond-tot-mond reclame heeft niet gewerkt. Het slaat niet echt aan dus.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65092 door dettie
Nou ja, dan houdt het op natuurlijk. Ik had geen idee of het zou aanslaan, daarvoor ken ik de doelgroep te slecht.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.546 seconden