Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

David Walliams: Mr Stink (8+)

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49982 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: David Walliams: Mr Stink (8+)
Vind je mijn verslag zo anders dan Dettie? Ik heb misschien wel minder nadruk gelegd op de gemene moeder.

Dat van die kleding staat er echt:

"Ik zou uw kleren snel kunnen wassen en drogen", stelde ze hoopvol voor. "Nee, dank je wel, meisje. Ik vind wasmachines niet hygiënisch. Ik zal Hertogin gewoon wat op de meest vieze vlekken laten sabbelen."

Hij dook in zijn stapeltje kleren en trok er een ongelooflijk vuile bruine broek uit. Eerlijk gezegd kan Chloe alleen maar vermoeden dat die ooit bruin was geweest, zo erg zat ze onder het vuil. Meneer Stink gaf ze aan Hertogin en die begon meteen aan de smerige korsten te knagen.

Over haar moeder en zwervers staat in het begin van het boek:

"Haar moeder had haar verboden met 'dat soort stakkers' te praten."

Ik denk niet dat moeder ze echt zielig vond trouwens maar dat stakkers neerbuigend bedoelde.

Op school wordt ze gepest door Rosamund. Ze heeft bijvoorbeeld een papier op Chloe's rug geplakt met daarop de tekst Loser! (Meneer Stink laat later in het boek een heel vieze boer in haar gezicht):

"Rosamund was het kopstuk van een groep coole meiden. Ze pestte Chloe voortdurend: ze verweet haar dat ze te veel snoepte, of dat ze armer was dan de andere meisjes op school, of dat niemand haar in de ploeg wilde hebben om hockey te spelen".

Grappig dat je dat van "Moeder ruikt onraad" hebt opgemerkt. Ik maak wel vaker woordgrapjes in recensies.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49984 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: David Walliams: Mr Stink (8+)
Ja ik vond jouw verslag wel heel anders.

Maar wat lees/onthoud ik dan slecht. Of ik lees te snel kan ook. Dat van dat hondje dat het vuil er af eet weet ik niets meer.

En ik dacht O jaaa dat briefje op haar rug! Was ik ook alweer vergeten.

*Zucht* ik ga toch eens wat aandachtiger/langzamer lezen dan.

Ik was denk ik meer met die zwerver bezig en die rare moeder die zo neerbuigend doet dan met Chloe.

Dettie

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49985 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: David Walliams: Mr Stink (8+)
Troost je, ik heb daar ook last van, dat ik te snel lees...

Het is eigenlijk ook jammer voor de schrijvers, die immers over ieder woord hebben nagedacht. En dan vliegen wij daar overheen!

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49988 door Annemarie

Dettie schreef :
*Zucht* ik ga toch eens wat aandachtiger/langzamer lezen dan.

Dettie

Jij hebt na Mr Stink natuurlijk flink wat andere boeken gelezen. En Marjo, jij leest nog veel meer. Het is haast onmogelijk om van al deze boeken ieder detail te onthouden. Als we het boek alle drie tegelijk hadden gelezen en besproken dan hadden jullie die dingen vast nog wel geweten!

<t></t>

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49989 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: David Walliams: Mr Stink (8+)

Annemarie schreef : Als we het boek alle drie tegelijk hadden gelezen en besproken dan hadden jullie die dingen vast nog wel geweten!

Ja, dat is denkelijk ook wel zo. En je hebt het boek dan ook nog in huis zodat je nog even wat na kunt kijken.

Nu valt me gewoon op dat ik denk, hee zo heb ik het helemaal niet gezien of gelezen en nieuwsgierig als ik ben wil ik dan weten hoe het ook alweer zat.

Wel leuk dat je dan ook altijd met citaten komt als 'bewijs'. Het roept ook gelijk het verhaal weer gedetailleerder op.

Dat briefje op Chloe's rug was ik helemaal vergeten en had echt zoiets van o ja! dat was ook zo.

Leuk!

Dettie

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49991 door Annemarie
Je vraagt maar zoveel "bewijs" als je wilt hoor Dettie! Ik let bij het schrijven van recensies trouwens altijd heel goed op of de feiten wel kloppen.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.393 seconden