Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Christina Goodings & Emily Bolam - Mijn kleuterbijbel va 2-4 jr

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47596 door Annemarie
Ja, dat denk ik ook Marjo. Men kan de bijbel-verhalen natuurlijk niet ineens heel anders gaan brengen. Dat begrijp ik ook wel maar dan zou ik er eerder toe besluiten om nog een paar jaartjes te wachten met deze stof. Ik ben niet gelovig maar wel geïnteresseerd in religie en het lijkt me de bedoeling dat er liefde uit de verhalen spreekt, geen angst.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47597 door dbeuker
ben het van harte eens met Annemarie, dat er liefde uit de verhalen spreekt, maar de origenele teksten waren gnostisch, vanuit het hart. Christus predikte vanuit het hart.. Kinderen zijn begenadigd met het Christusbewustzijn bij de geboorte.. Dus als de waarheid, wat dat ook moge zijn, in deze kinderbijbel , zo wordt verteld, dat er ouders zijn die dat niet gepast vinden, tja dan hebben die ouders hun kinderen nog veel uit te leggen..

Als blijkt dat deze verhalen in de bijbel geen waarheidsgehalte hebben, tja, Annemarie dan is het best mogelijk voor een herorientatie...

<t>De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...</t>

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47599 door dettie

Marjo schreef : Ik denk dat diezelfde gelovigen die hun kinderen vanuit 'een ander uitgangspunt' de verhalen voorlezen of laten lezen, niet anders willen dan dat de verhalen 'waarachtig' verteld worden en dus zijn ze hard indien dat ook in de gewone bijbel staat.

Ja dat was mijn overweging ook Marjo bij het schrijven van het verslag. Moest ik het wel of niet zeggen. Maar dit is wel een bijbel voor kleuters en ik neem aan dat geprobeerd wordt, middels dit boekje, de liefde die God uitdraagt te willen overbrengen. Ik vind dan een verhaal die op deze manier gebracht wordt van het tegendeel getuigen. Willens en wetens wordt de mensheid uitgeroeid op Noach, zijn familie en twee dieren per soort na. Dit is echter wel met mijn ogen, de ogen van een volwassene bekeken. En, zoals ik al meldde, sprookjes zijn ook vaak erg gruwelijk. Maar die dragen dan niet een soort les over de goedheid van God uit die naar mijn mening een bijbel wel voorgeeft.

Maar je hebt gelijk, dit soort verhalen staan wel in de bijbel.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.500 seconden