Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Guus Kuijer - Het boek van alle dingen (10+)

Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #5167 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Helemaal een boek voor volwassenen is het ook niet. Het thema en de uitwerking wel, maar Kuijer heeft de taal wel simpel gehouden. Toch wel met het oog op kinderen.

Ik heb het boek hier niet meer, anders had ik even een voorbeeld gegeven.
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #5216 door Lady M.
Beantwoord door Lady M. in topic Re: bericht
Ik werk op woensdagochtend in de schoolbieb van mijn zoontje. En wat ligt er op de stapel in te voeren boeken? Juistum! Deze neem ik dus even een nachtje mee naar huis, morgen issie gelezen ;D

KYS Lady M.
Laatst bewerkt doorLady M..

Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #5217 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ben benieuwd wat jij ervan vindt.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #5220 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik had het ook uit de schoolbieb..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #5318 door Lady M.
Beantwoord door Lady M. in topic Re: bericht
Ik vond het een erg mooi boek. Ik ben begonnen om het boek voor telezen, maar vond hem toch nog te jong ervoor en ik denk ook niet dat de omstandigheden in zijn leven nu erg vragen om zo'n verhaal. Daar ik zoveel verschillende boeken voorlees, miste hij het verder ook niet.

Ik vond het boek qua schrijfstijl er goed, omdat ik zowel de ellende van Thomas voelde als dat ik erg om enkele passages heb moeten lachen.

Ik las eens ergens van iemand dat die het tegenstrijdig vond dat het boek van deze Kinderboekenweek over geloof ging en dat ze daarbij een thema hebben verzonnen waar juist de gelovige scholen erg op tegen waren. Ik denk dat die persoon of het boek niet heeft gelezen of niet heeft begrepen. Het boek gaat namelijk niet over geloof, maar over geloofsfanaticisme en het thema magie werd om dezelfde reden geweigerd. Geloofsfanatisme is erg gevaarlijk, van welk geloof dat dan ook is.

Hebben jullie eigenlijk zelf kinderen? En wat is Siebelink?

KYS Lady M.
Laatst bewerkt doorLady M..

Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #5320 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nee ik heb geen kinderen Lady M maar door Marjo ben ik wel weer kinderboeken gaan lezen, met veel plezier overigens.

Jan Siebelink is de schrijver van het boek Bidden op een bed violen.

Dat gaat ook over een geloofsfanaat.

Ik vroeg me dus af of dit jeugdboek wél mocht van die scholen die het thema magie weigerden. Het geloof wordt niet erg positief afgeschilderd in dit boek.

Ik heb trouwens vaak de opmerking gehoord omtrent al de commotie rond het thema magie': "En Jez.us dan? Zijn zijn wonderen dan geen magie?"

Misschien dat voor niet-gelovingen magie en wonderen onder dezelfde noemer vallen.

Het thema magie werd geweigerd omdat het kinderen op slechte ideeën kon brengen. En het had dacht ik iets te maken dat ze het zagen als invloed van de duivel.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.428 seconden