Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Benny Lindelauf: Negen Open Armen (11+)

Lees meer
20 jaren 10 maanden geleden #4257 door marjo
Benny Lindelauf: Negen Open Armen (11+) werd gestart door marjo
Vreemd, maar wel leuk. Een deel van het vreemde ligt aan het feit dat er Sittards dialect gebruikt wordt.

Negen open armen

Het verhaal gaat over Fing en haar vader, grootmoeder, vier broers en twee zusjes. Het is 1937. Voor dit grote Limburgse gezin is het niet eenvoudig rond te komen. Alles wat de Pap aanpakt mislukt, en dat ligt niet aan zijn enthousiasme. Oma Mei moet de touwtjes aan elkaar knopen, "en ik sta al met anderhalf been in het graf" en de kinderen helpen mee. Wanneer de familie in een nieuw huis gaat wonen, voor de zoveelste keer in hun leven, achterhaalt Fing een geheim. Aan het nieuwe huis blijkt een spannende geschiedenis verbonden te zijn: Op het kerkhof naast het huis ligt een steen, waar niets op staat.

Waarom poetst Oma Mei die steen schoon?

En in de haag woont een zwerver. Een gevaarlijke dorpsgek? Of meer een betreurenswaardige oude man?

'Beetje vreemd maar wel lekker' . Lindelauf gebruikt vreemde woorden (maar er is een lijst achterin). Ook het verhaal is vreemd, tot op het ongeloofwaardige af.

Vanaf 11 jaar

ISBN 9045100924 Gebonden, 250 pagina's Verschenen: april 2004 Gewicht: 423 gram Formaat: 221 x 145 x 25 mm Querido Kinderboek © Marjo

Voor meer informatie over Benny Lindelauf, klik www.leesplein.nl/6LLvolg.html?http://www...=auteursinfo&id=1275
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 10 maanden geleden #4260 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Ja die Limburgers! ;)

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
20 jaren 10 maanden geleden #4263 door stefan
Beantwoord door stefan in topic Re: bericht
whaa dat boek ga ik lezen (H) met sittards dialect dat is pas ech gaaf (H) mr ze zulle het wel niet hebbe in de bieb

Lees meer
20 jaren 10 maanden geleden #4264 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Het heeft een prijs gewonnen afgelopen jaar!! Iedere zichzelf respecterende bieb heeft dit boek toch minstens in bestelling!

Ik moest inderdaad aan jou denken, Sanne, ik ben benieuwd of je woorden herkent!

Lees meer
20 jaren 10 maanden geleden #4265 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Het klinkt weer leuk marjo!

bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 10 maanden geleden #4268 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Het is een heel apart boek. Ik zou voor die Gouden Zoen de voorkeur hebben gegeven aan Marita de Stercks 'met huid en haar', maar ik geef toe dat dit een bijzonder boek is.

Tijd voor maken pagina: 0.606 seconden