Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Carlos Ruiz Zafón - De nevelprins 13+

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37448 door mira
Beantwoord door mira in topic Re: bericht
Ik was even verrast toen ik de naam Carlos Ruiz Zafo tegenkwam bij jeugdliteratuur en ik dacht dus eerst dat het om iemand anders ging dan om C. R. Zafon, maar in de link naar het verslag leek het me toch duidelijk op Zafon te slaan, dus een n vergeten.

Hopelijk wordt dit niet kwalijk genomen.

mira
Laatst bewerkt doormira.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37452 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Oeps..het staat er.

Ruiz Zafon heeft met vier jeugdboeken geoefend voor hij zich waagde aan volwassenen.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47573 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Carlos Ruiz Zafón - De nevelprins 13+
Ik heb De nevelprins vanmorgen dichtgeslagen en ik ben het niet met Marjo en Dettie eens. Jullie zijn niet heel enthousiast maar ik vind het boek zelfs erg goed hoewel het beslist niet het beste werk van de auteur is. Ik ben dol op dit soort mysterieuze verhalen en heb genoten.

Dat wat jij zegt over die kat is op zich wel onderbouwd hoor in het boek Marjo. De kat hoort namelijk bij een bepaald gezelschap. Dat het meisje de kat mag houden van haar ouders kwam in mijn beleving voort uit schuldgevoel over de verhuizing. En ook omdat dit meisje de jongste van het gezin is en een expert in het doordrijven van haar zin. Alleen dat met die wijzers van de klok die teruglopen vond ik iets minder sterk.

De recensie is in de maak.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47583 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Carlos Ruiz Zafón - De nevelprins 13+
Mijn recensie staat erbij: www.leestafel.info/c-ruiz-zafon

<t></t>

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49916 door mira
Beantwoord door mira in topic Re: Carlos Ruiz Zafón - De nevelprins 13+
Dit boek heeft me niet echt kunnen bekoren. De plot is wat rommelig, zoals Marjo al schreef. Zo ook nog het volgende: de ouders moesten voor het verhaal maar best verdwijnen, dus maar een ongeluk met een van de kinderen geënsceneerd. En ja, de ouders zaten ver weg in het ziekenhuis. Maar de andere kinderen gingen zonder veel scrupules door met hun speurtocht. Niet echt geloofwaardig.

De taal is ietwat bombastisch, zoals ook de latere Zafon, maar minder zwierig, naar mijn gevoel. Bij zijn latere werken voor volwassenen stoorde het me niet, hier wel af en toe.

Tijd voor maken pagina: 0.391 seconden