Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Joke Guns & Yoeri Slegers - Ik ben Naat! (vanaf 6 jaar)

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33085 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Liefde zonder liefde ... O jee ook al een boek waar ik een verslag van gemaakt heb.

Eng, griezelig en hard vond ik het niet. Wel erg triest en het boek had in mijn ogen naargeestige, akelige tekeningen. Ik schreef over dat boek o.a.

Het is een verhaal over twee mensen vol verdriet. Ze zitten ingekapseld in zichzelf, weten zich niet te uiten, zijn koel en kil. Langzaam ontdooien ze, ook de sneeuw verdwijnt... het eerste groen is te zien...

Op zich zou het een mooi en goed verhaal kunnen zijn maar het is zo ongelofelijk naargeestig vooral door akelige illustraties. De vrouw doet soms aan een skelet denken en heeft enkele keren een ijzingwekkend hard gezicht. Het jongetje straalt een ongekende somberheid uit.

Het is een boek voor kinderen en het is in mijn ogen eerder voor volwassenen, zeker de tekeningen, dan voor kinderen.

Ik probeer mijn mening ook altijd te onderbouwen, zoals ik bij jouw boek ook gedaan heb.

Maar het is net wat jij zegt Joke, smaken verschillen.

En je weet toch dat Nederlanders veel harder in hun woorden zijn! :D

Bij ons thuis zijn de Vlamingen geliefd juist vanwege hun zachte vriendelijke taal, echt waar!

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Oschke
16 jaren 2 maanden geleden #33086 door Oschke
Beantwoord door Oschke in topic Re: bericht
't Is eigenlijk wel grappig. Heel wat mensen vinden het vreselijk voor me, wanneer er een wat minder positief bericht verschijnt. Maar ik kan daar denk ik best mee om, zeker wanneer het geheel goed onderbouwd is, zoals bij jou, Dettie!

Een recensie 'dit is gewoon helemaal niks' zou ik vreselijk vinden. Dat is iets afkraken zonder basis. En daar zit geen enkele auteur op te wachten.

Ik heb uiteindelijk niet te klagen over een gebrek aan goeie pers. En zo ijdel ben ik wel: Dat vind ik erg fijn :D

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33087 door dettie
Nou het lijkt me best lastig met een 'slechte' pers om te gaan. Je hebt er toch je werk aan en dan lijkt het me best even slikken als iemand wat minder enthousiast is. Je vat het gelukkig heel sportief op. Bovendien is het maar de mening van één persoon he. Het zou erger zijn als een grote groep niet prettig over je boek(en) schreef.

Ik probeer wel altijd zo eerlijk mogelijk te zijn en het is maar een heel enkele keer dat ik een boek echt totaal afbrand, maar dan moet het wel héél erg zijn.

Ik ben benieuwd naar het vervolg over Naat en zal dat zeker gaan lezen.

Groetjes

Dettie

• Oschke
16 jaren 2 maanden geleden #33093 door Oschke
Beantwoord door Oschke in topic Re: bericht
Ja, geloof me, lovende recensies zijn véél leuker, zo is dat gewoon.

De Bond (een gezinskrant die heel breed gelezen wordt in Vlaanderen) was lovend. En Jet Marchau op Vertel Eens ook. Daar slechte pers krijgen, was me waarschijnlijk heel slecht bekomen.

Wat me op Leestafel zo opvalt, is dat jullie heel uitgebreid bespreken. En dat vind ik super. Ik blijf zeker meelezen!

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33095 door dettie

Oschke schreef : Ja, geloof me, lovende recensies zijn véél leuker, zo is dat gewoon.

Ha! Ik geloof je meteen! :D

Wat me op Leestafel zo opvalt, is dat jullie heel uitgebreid bespreken. En dat vind ik super. Ik blijf zeker meelezen!

En dat vind ik ook leuk om te lezen. (Lijkt wel op een lovende recensie ;) )

Dettie

Lees meer
15 jaren 2 weken geleden #39132 door JFthunder1
Beantwoord door JFthunder1 in topic Re: bericht
Mooie delen van dank

<t> Naat-e-Rasool </t>
Laatst bewerkt doorJFthunder1.

Tijd voor maken pagina: 0.376 seconden