Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Bart Moeyaert- Het is de liefde die we niet begrijpen (14+)

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1601 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Net wat je zegt. Mijn dochter had dat van die Pool niet door, al staat het er wel degelijk in. Toen ik de zinnetjes voorlas die daarop doelden snapte ze het dadelijk, maar ze had er gewoon overgelezen....

Tja het tweede verhaal is wel wat grappig

En in het derde verhaal blijkt de broer van het meisje homo en is bij zijn vriend gaan wonen. Ze mist de warmte van haar broer en beeldt zich in dat hij er nog steeds is... dat is wel mooi vind ik, hoe hij in haar gedachten tegen haar spreekt

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1602 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ja, denkt ze dat hij homo is, of is hij dat? In dit derde verhaal wordt nog veel meer aan d lezer overgelaten, je kan alle kanten uit. Daarom weet ik niet zo goed wat ik er mee moet.

Laat staan de eventuele jongere die het leest.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1607 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
ik denk dat hij dat effectief is, dat wordt aan de lezer duidelijk gemaakt al wordt het niet expliciet vernoemd. Het wordt voorgesteld vanuit de belevingswereld van het meisje en die aanvaardt als vanzelfsprekend de nieuwe situatie van haar broer. Ze denkt ook met veel warmte aan hem en aan de vriendschap met die jongen.

Aantonen dat zo'n kind dat zonder meer aanvaardt, is wel een onderliggende bedoelingen van het verhaal, denk ik. Bij de vriend van haar moeder, die Pool, is die aanvaarding heel wat minder, en ze maakt hem ook duidelijk dat ze hem niet moet!

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1609 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik geef je meteen gelijk..ik denk dat Moeyaert het wel leuk vindt als we het zelf invullen.
Laatst bewerkt doormarjo.

• Schaap
21 jaren 2 maanden geleden #2816 door Schaap
Beantwoord door Schaap in topic Re: bericht
Hmm ik kan me herinneren dat ik dit boek ergens in de brugklas gelezen heb en dat ik het supersaai vond. Er gebeurde naar mijn mening echt niks en ik zou ook echt niet meer weten waar het over ging. Het is dus niet echt blijven hangen.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #6161 door Wolvin
Beantwoord door Wolvin in topic Re: bericht
Het is een heel moeilijk boek, ik snapte de helft niet :oops: ik heb een ander gelezen van hem, denk "kusje" over een meisje die heel onzeker is en zo'n beetje haar best doet om dr toch bij te horen, vond ik eerlijk beter, omdat het dichter bij mn wereld ligt denk k... maar hij heeft wel iets, alleen idd niet zo geschikt voor kinderen...

Als al de woorden in mijn hoofd eruit zouden kunnen, dan zou ik aan tien levens nog niet genoeg hebben...
Laatst bewerkt doorWolvin.

Tijd voor maken pagina: 0.555 seconden