Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Susan Kreller - Elektrische vissen 12+

Lees meer
5 jaren 2 maanden geleden #98053 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Susan Kreller - Elektrische vissen 12+
haha dat staat allemaal ook inde recensie! Ook dat het door Emma verteld wordt. Alleen niet dat het in de taal geschreven is die bij haar past.

Maar het enige verschil met gewone jeugdboeken is dat het niet in hippe kekke taal is geschreven maar gewoon zoals zij het beleeft.

Eigenlijk wel lekker, ik word soms best moe van die flitsende, jongerenboeken met mailtjes en appberichten en zo.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 2 maanden geleden #98058 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Susan Kreller - Elektrische vissen 12+
Ik heb de vervelende gewoonte om te reageren om het laatste wat ik lees en dat is 'Alleen niet dat het in de taal geschreven is die bij haar past.'

En hier gaat het natuurlijk om. Hoewel het in een boek als Marcel van Mortier en nog vele anderen ook wel vanuit het kind geschreven wordt, terwijl die boeken echt geen kinderboeken zijn. Dat verschil zit 'm toch in de stijl, heeft niets te maken met wie de personages zijn.

5 jaren 1 maand geleden #98389 door
En ik kan me alleen maar afvragen wat die elektrische vissen in de titel zijn.

Ik weet natuurlijk wel wat elektrische vissen zijn, vissen zoals sidderalen en wat andere soorten vissen die elektriciteit op kunnen wekken om hun prooi te verdoven of te doden, maar ik kan hier niets over in de bespreking vinden.

Lees meer
5 jaren 1 maand geleden #98391 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Susan Kreller - Elektrische vissen 12+
Dat kan ik ook niet melden Renate, want dan verraad ik teveel.

Dettie

5 jaren 1 maand geleden #98397 door
Het boek zien te lezen dus.

Lees meer
4 jaren 5 maanden geleden #101082 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Susan Kreller - Elektrische vissen 12+
Ik loop net over het winkelcentrum en hoor een klein manneke aan zijn moeder vragen: 'Mam, bestaan elektrische vissen?'

Op zich niet zo gek natuurlijk, maar ik heb net gisteren dit boek gelezen...

Ik zou waarschijnlijk helemaal niet opgemerkt hebben dat het geen hippe taal is. Het is wel meteen duidelijk dat het een boek is voor oudere kinderen - C-boek - en bij die boeken is eigenlijk nauwelijks sprake van hippe taal zoals jij waarschijnlijk bedoelt. Ik zou tenbminste geen voorbeeld kunnen noemen.

Afgezien daarvan: het is een heel mooi verhaal! En goed geschreven (dus)

Tijd voor maken pagina: 0.465 seconden