Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Elle McNicoll - Een soort Vonk 10+

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #96397 door dettie
Elle McNicoll - Een soort Vonk 10+ werd gestart door dettie
Addie is niet zoals de andere kinderen in haar klas. In de pauze gaat ze het liefst naar de bibliotheek, daar is het lekker stil en meneer Allison is altijd aardig. Hij is gelukkig een heel ander persoon dan mevrouw Murphy, haar nieuwe juf, die alleen maar schreeuwt en lelijk tegen haar doet. Ze heeft vandaag zelfs haar mooie verhaal verscheurd omdat ze het te lelijk geschreven had. 'Die lakse hanenpoten wil ik niet meer zien,' had ze geschreeuwd. En ze had er nog wel zo haar best op gedaan!

Lees verder www.leestafel.info/elle-mcnicoll

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #96400 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Elle McNicoll - Een soort Vonk 10+
Het is zo jammer dat kinderen niet gewoon zichzelf kunnen zijn, omdat een leerkracht daar niet tegen kan..

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #96406 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Elle McNicoll - Een soort Vonk 10+
ja en dat wordt in dit boek goed duidelijk gemaakt.

Dettie

5 jaren 8 maanden geleden #96415 door
Beantwoord door in topic Re: Elle McNicoll - Een soort Vonk 10+
Maar een leraar heeft te maken met meer kinderen in de klas. En als een kind alle aandacht opeist, dan komen de andere kinderen tekort. Dus een kind zal ook moeten leren dat hij niet altijd helemaal zichzelf kan zijn, hoe moeilijk dat misschien ook is.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je alle individualiteit moet bestrijden, of dat de aanpassing zo ver moet gaan, dat iemand als het ware helemaal gedresseerd wordt. (Zie bijvoorbeeld Het Rosie resultaat, van Graeme Simsion.)

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #96416 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Elle McNicoll - Een soort Vonk 10+
Hebben jullie de recensie gelezen?

Addie eist dus niet alle aandacht op. Ze doet juist alle mogelijke moeite om dat niet te doen.

Alleen schrijven lukt niet zo netjes. Het is in dit geval echt de juf die vreselijk is.

Dettie

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #96421 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Elle McNicoll - Een soort Vonk 10+
Ja, Dettie. Heb ik gelezen. Mijn opmerking is algemeen, ik ken het boek niet, daar kan ik niet op in gaan.

Tijd voor maken pagina: 0.517 seconden