Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Charlie Mackesy - De jongen, de mol, de vos en het paard (vanaf ca.8 jaar tot ver over de 100)

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94612 door dettie
Nou... het blijft toch altijd een uitdaging om het goed weer te geven, maar dat maakt het ook zo leuk.

Als je op een soort routine gaat werken is de lol er gauw af.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94615 door marjo
Dat is helemaal niet leuk nee, altijd hetzelfde zeggen. Hoewel het toch meestal wel leuk, grappig en mooi is...

Lees meer
5 jaren 11 maanden geleden #95102 door Anton
Bijzonder mooi. Gedoseerd tot je nemen. Persoonlijk raakte mij de frase van het halfvolle of halflege glas het meest. Zal de clou niet onthullen. Maximale score.

<t></t>

Lees meer
5 jaren 11 maanden geleden #95109 door dettie
Ja dat van half volle/half lege glas was inderdaad ook een heel indringende opmerking, het trof mij ook erg. Voor mij was het toch:

'Wat is het moedigste wat je ooit hebt gezegd?' Vroeg de jongen.

'Help' antwoordde het paard.

Die kwam bij mij wel even binnen.

Dettie

Lees meer
4 jaren 7 maanden geleden #100573 door dettie
De jongen, de mol, de vos en het paard bekroond met een Platina Boek

25 november 2021 is De jongen, de mol, de vos en het paard van Charlie Mackesy bekroond met een Platina Boek. Van het boek werden sinds het verschijnen in maart 2020 meer dan 350.000 exemplaren verkocht, genoeg voor de Platina status. Arthur Japin, die het boek poëtisch vertaalde, werd in het NOS Radio1 Journaal (ca. 7.50 uur) verrast met het nieuws over de unieke oorkonde.

Charlie Mackesy over het succes van het boek: 'Mensen laten mij weten welk gevoel de illustraties bij hen oproepen, wat het losmaakt. Als ik dat lees, ervaar ik het grootste succes van mijn boek. Het enige wat voor mij telt zijn de e-mails waarin mensen schrijven: “Dit boek heeft me echt geholpen”’

Charlie Mackesy

Charlie Mackesy (52) is kunstenaar en auteur van De jongen, de mol, de vos en het paard. Charlie begon als cartoonist voor The Spectator en als boekillustrator voor Oxford University Press, voor hij werd opgemerkt door kunstgaleries. Zijn reis met de jongen, de mol, de vos en het paard heeft hem overvallen, en kwam onverwachts. Hij leeft vaak in hun wereld en vond het geweldig om het boek te schrijven en te tekenen.

Tijd voor maken pagina: 0.378 seconden