Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Derk Visser - Drama Queen 13+

Lees meer
6 jaren 7 maanden geleden #92479 door dettie
Derk Visser - Drama Queen 13+ werd gestart door dettie
Angel woont in een wijk waar het er ruig aan toe gaat. Het is de tijd rond Kerst en Oud en Nieuw. Een stel jongens uit de buurt knalt er al lustig op los. Dezelfde jongens maken het Angel soms knap moeilijk maar ze weet van zich af te bijten en eventueel gebruikt ze ook haar handen. Ze is gewoon een stoere meid, tenminste zo ziet iedereen haar. Maar ze zal wel moeten, anders heeft ze geen leven.

Lees verder www.leestafel.info/derk-visser

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 7 maanden geleden #92481 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Derk Visser - Drama Queen 13+
De omslag lijkt anders wel dramatisch, ben ook even naar de grote foto gaan kijken.

Lees meer
6 jaren 7 maanden geleden #92484 door Anton
Beantwoord door Anton in topic Re: Derk Visser - Drama Queen 13+
Dank voor de aansporing om het hoek te lezen. Dat had ik al gedaan, het zoals alle andere boeken van Derk Visser. Het is wel altijd veel kommer en kwel. Er is weinig lucht in de verhalen. Over de kwalificatie bij de beste 57 boeken kun je best van mening verschillen, er staan maar een paar jeugdboeken in de lijst o.a. Bizar. Dat is erg door een volwassen bril bekeken.

Ik vind beide boeken dik oké, maar voor mij persoonlijk zijn er betere boeken in 2019 verschenen. Hetzelfde lot is De zee zien van Koos Meinderts beschoren. Ik vind dat een van de meest aangrijpende novelles, maar de jeugd leest liever andere boeken. Wat vinden jongeren eigenlijk van deze boekenbakker Derk Visser?

<t></t>

Lees meer
6 jaren 7 maanden geleden #92491 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Derk Visser - Drama Queen 13+
Ik vind dat er ook wel veel positiefs is te vinden in dit boek, vooral zoals Angel met haar moeder omging. Het keten met de champagne op oudejaarsavond o.a. en het moment dat Angel over haar eigen gevoelens vertelt is ook hartverwarmend en mooi.

Het ontroerende tafereel met opa buiten op het bankje en later met het jongetje in het ziekenhuis vond ik ook wel een positieve inslag hebben. Ondanks haar stoere gedrag heeft Angel wel een heel groot hart.

Koos Meinderts schrijft sowieso prachtig. Hij heeft een mooie toon van schrijven en vertelt verhalen op een manier dat je weet waar het eigenlijk allemaal écht om draait.

Marjo, drama queen wordt wel genoemd in het boek, maar het is meer een plagerijtje tussen moeder en dochter. Ik snap die hele cover en de titel ook niet. Maar misschien mis ik iets essentieels.

Dettie

Lees meer
6 jaren 7 maanden geleden #92493 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Derk Visser - Drama Queen 13+
Vast niet.

Lees meer
6 jaren 7 maanden geleden #92499 door Anton
Beantwoord door Anton in topic Re: Derk Visser - Drama Queen 13+
Zo'n IPad maakt wel eens fraaie neologismen. Boekenbakkers? Ik bedoel: Wat vinden jonge lezers van de boeken van Derk Visser? Misschien moet ik die mooie kanten nog ontdekken, Dettie. Ik vind trouwens vaak erg veel ellende bijeen geharkt in een roman. Dat geldt niet alleen voor Derk Visser.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.481 seconden