Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Kathleen Vereecken - Alles komt goed, altijd 10+

Lees meer
7 jaren 3 maanden geleden #89846 door dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 2 maanden geleden #89848 door marjo
Geloof het zonder naar je verslag te kijken, want dat kan Kathleen Vereecken zeker! Je verpletteren.

Lees meer
7 jaren 2 maanden geleden #89850 door dettie
He jammer want ik had nogal geploeterd op het verslag. Ik verklap niets.

Dettie

Lees meer
7 jaren 2 maanden geleden #89851 door marjo
Na mijn opmerking heb ik het wel gelezen hoor! Lijkt me een heel mooi boek!

Goed geploeterd...

Lees meer
7 jaren 2 maanden geleden #90018 door Anton
Je schrijft dat het terecht is dat dit boek die felbegeerde Woutertje Pieterse Prijs 2019 gewonnen heeft. Daar kun je eindeloos over discussiëren. De taligheid vind ik bijzonder en de uitgave is bijzonder verzorgd. De blauwgrijze illustraties wekken bevreemding op, maar passen wel. Ik vind persoonlijk de schrijfster te nadrukkelijk aanwezig als Alice aan het woord komt. Desalniettemin hoop ik dat veel onderwijsgevenden dit boek zullen voorlezen. Door die prijs krijgt het bekendheid anders was het waarschijnlijk onder de radar gebleven. De Vlaamse achtergrond is wel duidelijk merkbaar. Persoonlijk had ik de prijs toegekend aan Ted van Lieshout met zijn zeer originele bundel 'Ze gaan er met je neus vandoor'. Maar dat blijft een persoonlijke keuze.

<t></t>

Lees meer
7 jaren 2 maanden geleden #90022 door dettie
ja je hebt gelijk Anton, het is mijn persoonlijke mening dat het terecht is dat dit boek de Woutertje Pieterse Prijs ontving. het boek van Van Lieshout heb ik niet gelezen helaas.

Zelf heb ik het niet zo ervaren dat de schrijfster te nadrukkelijk aanwezig is. In welk opzicht bedoel je dat? Heb je een voorbeeld?

Ja de Vlaamse achtergrond is wel aanwezig maar het gaat ook over WO I dat zich afspeelde in Vlaanderen, het maakt het verhaal voor mij extra sterk.

Ik was mede daardoor erg geraakt door het geheel.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.673 seconden