Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Roel Janssen - Alles verloren

9 jaren 1 week geleden #82285 door
Beantwoord door in topic Re: Roel Janssen - Alles verloren
Zeker als dat inschikken vooral terecht komt bij de mensen die het zelf toch al moeilijk hebben. Asielzoekers worden niet in Wassenaar ondergebracht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 1 week geleden #82286 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Roel Janssen - Alles verloren
Klopt maar dan zouden we ook moord en brand schreeuwen. Dat is dan weer te luxe. En zo is het niet snel goed. :)

<t></t>

Lees meer
9 jaren 1 week geleden #82288 door Marj0
Beantwoord door Marj0 in topic Re: Roel Janssen - Alles verloren
Naast dat ik het boek een pakkende thriller vind, heeft het boek mij de ogen geopend. Het geeft een veel breder beeld over de vluchtelingenproblematiek dan je via de standaardmedia verkrijgt. Ik vind het schokkend te lezen hoe de politiek tegen deze situatie aankijkt. Daarbij werd ik ook boos over hoe mensen van het leed van een ander tot stervens aan toe willen profiteren. Hoe kun je jezelf in de spiegel kijken wanneer je dit soort gruweldaden op je geweten hebt? Voor een softie als ik niet te begrijpen.

De vluchtelingenproblematiek in de EU is een gevoelig onderwerp. Het boek nodigt in mijn ogen een discussie uit over het vraagstuk hoe om te gaan met vluchtelingen. Een terechte vraag afgaande op dit boek.

Ik had nog niet eerder een boek van Roel Janssen gelezen en vindt zijn schrijfstijl ondanks het weglaten van de franje helder, zakelijk en toch ook zo meeslepend dat ik het boek in één keer heb uitgelezen. Het statement en de diepgang in het boek zijn voor mij niet storend. Ik hou er wel van (naast de ook zo lekker lezende Suzanne Vermeers :) ).

Lees meer
9 jaren 1 week geleden #82296 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Roel Janssen - Alles verloren
Wat schrijf je dat goed! Ik ben net zo'n softie als jij en ik begrijp het ook niet. En het probleem gaat nog verder terug want waarom heeft niemand ingegrepen toen het helemaal de verkeerde kant opging met Syrië? Pas toen mensen massaal op de vlucht sloegen werd het probleem niet langer ontkend. Waarom niet eerder? En zo zijn er natuurlijk nog veel meer landen die bijna compleet genegeerd worden terwijl er vreselijke dingen gaande zijn. En dan hoor ik om me heen hoe iedereen steeds harder wordt. Als zij het maar goed hebben, dan boeit de rest niet. Ik kan dat niet begrijpen.

Complimenten dus voor Roel Janssen. Goed dat hij dit boek heeft geschreven!

<t></t>

Lees meer
9 jaren 1 week geleden #82300 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Roel Janssen - Alles verloren
Geld, Annemarie. Alles draait om geld en macht.

Tijd voor maken pagina: 0.451 seconden