Eerlijk duurt het langst en niemand heeft iets aan recensenten die alles maar mooi vinden. Ook al is het moeilijk, ik geef het altijd eerlijk aan als ik een boek niet goed vind. En dit boek is dus echt niet goed, op een paar betere fragmenten na. Dat "seks sells" is hier minder aan de hand. Het is juist lange tijd bijzonder braaf, alsof het verliefde stel uit twee verlegen, onervaren tieners bestaat. Later volgt ineens een heftige scène die me haast schokte omdat het zo'n contrast met de rest vormde.
Aanvankelijk maakte de verhaallijn me nieuwsgierig. Ik had al meteen een vermoeden over de afloop en ik hoopte zo dat ze me zou weten te verrassen. Dat ze me heel slim op het verkeerde been had gezet. Helaas niet dus.
Ergens heb ik het idee dat deze dame haar eigen stijl nog niet heeft gevonden. Ik lees allemaal verschillende stijlen door elkaar. Ook de verhaallijn zelf gaat alle kanten op. Van lepeltjesverzameling naar gruwelijke moord. Ook is het veel te gedetailleerd. Als iemand ergens op visite gaat en een bloemetje meeneemt, dan is het voldoende dat bloemetje kort te vermelden. Ik hoef niet te weten hoe en waarmee de bloemist het inpakt.