Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thomas Erikson - Wandaden

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68855 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thomas Erikson - Wandaden
Ja precies, het wordt daarmee uit de taboesfeer gehaald, hoewel... er was ook een film met Jodie Foster over dit onderwerp.

Had zij de jongens verleid, of was ze verkracht? Die film maakte wel dat er over gesproken werd maar of we er iets mee opgeschoten zijn en mensen die verkracht zijn meer de aandacht en opvang krijgen die ze nodig hebben... ik weet het niet. Het is in ieder geval goed dat er over geschreven wordt. Hopelijk draagt het weer een steentje bij. Ik hoop tenminste dat de verkrachters niet vrijuit gaan in dit boek, maar dat kun je niet verklappen natuurlijk.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68857 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Thomas Erikson - Wandaden
Er wordt wel meer over gesproken maar toch zijn de vooroordelen nog lang niet verdwenen. Het meisje in dit boek is bijvoorbeeld allesbehalve keurig en netjes. Ze drinkt veel tijdens het uitgaan en gaat uitdagend gekleed. Volgens sommige idioten (sorry) vraagt zo'n meisje er dan zelf om. Dat is natuurlijk onzin. Misschien brengt ze een jongen op het verkeerde idee en ontstaan er misverstanden maar een "nee" is een "nee".

In dit boek komt ook een meisje uit een rijker gezin voor en bij haar wordt het hele gebeuren in de doofpot gestopt. Want een schandaal is slecht voor de carrière van haar ouders. Vreselijk toch! Eerlijk gezegd denk ik dat het best vaak zo gaat. Verkrachting blijft als een soort stigma aan een familie plakken en daarom besluiten mensen hun ogen ervoor te sluiten. Uit angst voor hun reputatie bezorgen ze het slachtoffer nog meer leed. Die staat er alleen voor.

Wat er met de daders in dit boek gebeurt, verklap ik natuurlijk niet. ;)

<t></t>

10 jaren 11 maanden geleden #68862 door
Beantwoord door in topic Re: Thomas Erikson - Wandaden
Wat mij betreft verliezen ze hun mannelijkheid.

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68868 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thomas Erikson - Wandaden
Er staat een artikel in NRC

Ruim 40 procent van de vrouwen tussen 12 en 25 jaar heeft ooit een onvrijwillige seksuele ervaring gehad, van kussen tot penetratie. Voor jonge mannen is dat ruim 20 procent. Dat blijkt uit Nederlands onderzoek dat maandag is gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift PLOS One.

www.nrc.nl/nieuws/2015/07/29/40-procent-...tm_term=hoofdartikel

Dettie

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68870 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Thomas Erikson - Wandaden
Heftig! Het artikel bewijst indirect ook hoe weinig aangifte er wordt gedaan of hoe weinig er met de aangiftes wordt gedaan. Anders zou dit onderwerp aan de orde van de dag zijn.

<t></t>

10 jaren 11 maanden geleden #68872 door
Beantwoord door in topic Re: Thomas Erikson - Wandaden
Hier worden de cijfers waar het artikel zich op baseert nog eens kritisch onder de loep genomen:

www.volkskrant.nl/wetenschap/is-een-op-d...-verkracht~a4110522/

Tijd voor maken pagina: 0.398 seconden