Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thomas Erikson - Wandaden

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68837 door Annemarie
Thomas Erikson - Wandaden werd gestart door Annemarie
Dit boek heeft indruk op me gemaakt. Thomas Erikson neemt het op voortreffelijke en aangrijpende wijze voor verkrachtingsslachtoffers op.

Lees mijn recensie hier: www.thrillers-leestafel.info/thomas-erikson

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

10 jaren 11 maanden geleden #68847 door
Beantwoord door in topic Re: Thomas Erikson - Wandaden
Ik was ook verbijsterd toen ik een tijdje terug las dat het slachtoffer van een verkrachting een aantal weken moet wachten voor ze daadwerkelijk aangifte zou kunnen doen.

Ik dacht dat m'n eigen ervaringen met de politie in dit verband te maken hadden met de misschien wat bijzondere omstandigheden, maar kennelijk is er in de ruim 30 jaar die inmiddels verstreken zijn niet veel veranderd.

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68849 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Thomas Erikson - Wandaden
Een aantal weken? Ik lees op de website van Slachtofferhulp dat je juist zo snel mogelijk aangifte moeten doen: www.slachtofferhulp.nl/Delicten/Verkrach...nding/Aangifte-doen/

En hier staat dat de politie verplicht is de aangifte op het door jou gekozen moment in behandeling te nemen: www.seksueelgeweld.nl/linkhulp/linkhulpD...s.php?linkhulp_id=19

Er is de afgelopen jaren wel wat veranderd. Zo is verkrachting binnen het huwelijk vanaf 1991 strafbaar geworden en zelf heb ik het idee dat er meer aandacht voor zedendelicten is (wat niet wil zeggen dat er ook echt meer mensen voor gestraft worden, dat weet ik niet). Er is vooruitgang geboekt maar nog lang niet genoeg helaas. Hopelijk levert dit boek een waardevolle bijdrage wat betreft begrip en erkenning voor de slachtoffers.

<t></t>

10 jaren 11 maanden geleden #68851 door
Beantwoord door in topic Re: Thomas Erikson - Wandaden
Ja, je moet snel aangifte doen, maar bij de politie schijnt men dan te zeggen dat je een paar weken moet wachten, omdat het allemaal zo ingrijpend voor de dader is, als hij als misdadiger wordt aangemerkt. Ik kan het helaas niet meer vinden.

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68852 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thomas Erikson - Wandaden
Ja het is altijd heel krom dat een vrouw, ook al is ze toegetakeld en ook al zegt de arts dat ze verkracht is, 1000 x meer moet bewijzen dat ze écht verkracht is en het er niet zelf naar gemaakt heeft. Kan er razend om worden. Elke verkrachting is gewoon afschuwelijk en dan ook nog eens zo'n reactie krijgen in plaats van de broodnodige hulp. Heel erg, inderdaad nog steeds een enorm taboe.

Zo raar dat mannen dan kennelijk toch eerder geloofd worden dan vrouwen als ze zeggen dat die vrouw hen uitdaagde... Ja hoor! Grrr

Dettie

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68853 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Thomas Erikson - Wandaden
Ja, het maakt mij ook kwaad. Het is al vreselijk dat iemand dit overkomt en dan helpen de reacties van de buitenwereld niet mee. Veel slachtoffers houden maar gewoon hun mond en dat is natuurlijk heel verdrietig.

Het is knap dat de auteur een heel spannend boek neerzet en tegelijkertijd zo'n heftig onderwerp aankaart.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.496 seconden