Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Viveca Sten - Vannacht ben je dood

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #61047 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Viveca Sten - Vannacht ben je dood
Dat boek klinkt leuk! Ik ben geen echte kaartengek maar als er dan toch een kaart bij of in een boek zit dan kijk ik er uitgebreid naar.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

11 jaren 11 maanden geleden #61049 door
Beantwoord door in topic Re: Viveca Sten - Vannacht ben je dood

Annemarie schreef : Dat boek klinkt leuk! Ik ben geen echte kaartengek maar als er dan toch een kaart bij of in een boek zit dan kijk ik er uitgebreid naar.

Het was een Engels kaartenboek, dat kennelijk was gemaakt naar aanleiding van In de ban van de ring. M'n vader heeft meer boeken, die als het ware als een soort secundaire literatuur bij In de ban van de ring horen.

Ook bij berichten in het nieuws wil ik vaak weten waar de genoemde plaatsen liggen. Ik heb een kaartenboek van Nederland op schaal 1:50.000, van Duitsland op schaal 1:100.000, van Noorwegen op schaal 1:300.000 en van heel Scandinavië en een deel van Europa op een vergelijkbare schaal. Dat ligt bij m'n vader en valt zo ongeveer uit elkaar.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #61050 door Annemarie
Ik moet ineens denken aan het oude televisieprogramma De vakantieman met Frits Bom. Daar hadden ze altijd zo'n item waarin toeristen op de kaart moesten aanwijzen waar ze nu eigenlijk op vakantie waren. De meesten zaten er "slechts" een kilometer of 1000 of een werelddeel naast.

<t></t>

11 jaren 11 maanden geleden #61056 door

Annemarie schreef : Ik moet ineens denken aan het oude televisieprogramma De vakantieman met Frits Bom. Daar hadden ze altijd zo'n item waarin toeristen op de kaart moesten aanwijzen waar ze nu eigenlijk op vakantie waren. De meesten zaten er "slechts" een kilometer of 1000 of een werelddeel naast.

Ja, dat kan ik me herinneren, hoewel ik het nooit echt gezien heb. Ik kan me niet voorstellen om zonder kaarten op vakantie te gaan (en ik rijd geen auto). Als we een busreis maakten naar een land waar ik geen kaarten van had, dan probeerde ik daar wel een kaartenboek op de kop te tikken, om te kunnen zien hoe we reden. M'n grote kaartenboek van Duitsland laat ik overigens wel thuis, want dat weegt wel wat, terwijl het ook erg groot is.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #61076 door Annemarie
Kaarten gebruik ik niet zo veel meer maar ik kan niet zonder de routeplanner van de ANWB.

<t></t>

11 jaren 11 maanden geleden #61078 door

Annemarie schreef : Kaarten gebruik ik niet zo veel meer maar ik kan niet zonder de routeplanner van de ANWB.

Aan een routeplanner heb je zo weinig als je met het openbaar vervoer reist en ik vind kaarten veel leuker.

Voor iemand die een groot deel van de dag achter de computer doorbrengt, ben ik nog steeds een groot liefhebber van papier.

Tijd voor maken pagina: 0.426 seconden