Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Frank Schätzing - De dood en de duivel (slb okt/novemb 2012)

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49039 door Joanazinha
Nee klopt :) . Ik geef het niet gauw op met een boek, maar ik had vanochtend een uur gelezen en had geen flauw idee wat ik eigenlijk gelezen had en het boeide gewoon niet. Toch raar, want ik houd van boeken met geschiedeniselementen en het onderwerp leek me erg goed. Maar even diagonaal verder door het boek gebladerd en ook daar werd ik niet veel vrolijker van. Hup, dan maar aan de kant.

Toch verbazingwekkend: een ander boek van Schätzing (De zwerm) vond ik echt waanzinnig goed. Super dikke pil, maar ik kon niet stoppen met lezen. D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49055 door Inge

Inge schreef : Ik zit al aan pagina 100 en momenteel kan het me nog boeien. In het begin had ik het lastig met de verschillende namen en de opsomming van de straatnamen enz. Ik ben tot 3 keer opnieuw begonnen omdat ik steeds de draad kwijt raakte daardoor. Heb dan(al lezend) een lijstje aangelegd met personen en verbanden en zit al over de moord op de bouwmeester. Wat me behalve de vele straatnamen en personages wel verveelt, zijn die korte hoofdstukjes. Iedere keer dat het hoofdstuk verandert, komt het verhaal vanuit het perspectief van een ander personage en blijft op die manier moeilijk te volgen maar neemt ook het tempo uit het verhaal. Maar je hebt wel gelijk sommige stukken zijn langdradig en totaal niet relevant voor het verhaal momenteel.

En ik denk ook te stoppen. Ik heb een week niet verder kunnen lezen en kan weer geen enkel personage meer uit elkaar houden. Gewoon ergelijk. Nu moet ik niet meer alleen achterin gaan kijken hoe iets vertaald wordt maar ook in mijn notities wie wie is....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.415 seconden