Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Welk spannend boek gaan we samen lezen in juni/juli

Lees meer
14 jaren 1 maand geleden #45519 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Welk spannend boek gaan we samen lezen in juni/juli
Ik nomineer het boek dat ik pas heb gelezen en gerecenseerd. Omdat ik het zo goed vind.

Deon Meyer- 13 uur

Wanneer een Amerikaanse rugzaktoeriste in Kaapstad verdwijnt en politici in paniek raken over het beschadigde imago van de stad, krijgt inspecteur Benny Griessel de taak om de jonge vrouw terug te vinden.

De keuze voor Benny is allesbehalve oncontroversieel, want zijn alcoholprobleem is alom bekend, en zijn carrière is na 25 jaar bij de politie nagenoeg tot stilstand gekomen. Maar de zaak van het verdwenen meisje biedt hem een kans om nog een keer te laten zien waarom velen binnen de politie en de politiek hem als een ware legende beschouwen.

Benny heeft slechts dertien uur de tijd om de jonge vrouw terug te vinden, om twee moorden op te lossen en om tussendoor zijn jarenlange ervaring over te dragen op de volgende generatie misdaadbestrijders, die afkomstig zijn uit alle etnische groeperingen die het nieuwe Zuid-Afrika rijk is. Dertien uur om een complot te ontrafelen dat een bedreiging blijkt te vormen voor het hele land…

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 1 maand geleden #45529 door marjo
Wild water heb ik gelezen, en is goed. Maar niet voor een tweede keer.

Ik dacht vanmorgen: laat ik een prijswinnaar nomineren.. De Houcke, daar heb ik nog nooit iets van gelezen,

'De minzame moordenaar; is een ouder boek van hem.

Hoewel ik ook best wil gaan voor de debutant Kevin Valgaeren.

Ik zoek straks meer info op..

Lees meer
14 jaren 1 maand geleden #45533 door dettie
Nou ik wacht even af wat het gaat worden, de dagen gaan veel te hard!

Dettie

Lees meer
14 jaren 1 maand geleden #45538 door marjo
De Houcke: De minzame moordenaar:

Als het stadje Ieper wordt opgeschrikt door drie gelijksoortige moorden, schakelt de politie een gedragskundige in om de dader sneller te kunnen opsporen.

Maar: het is in onze bibliotheek compleet uitgeleend, en nog gereserveerd ook.

En dat geldt ook voor dit debuut.

Kevin Valgaeren: De ziener:

Een jongeman met een bijzondere gave doet onderzoek naar de dood van twee meisjes, die iets te maken zou hebben met een verlaten pastorie waar het zou spoken.

Maar: dat boek van Deon Meyer is er niet eens.

En Koontz is ook uitgeleend, en er is slechts een exemplaar.

Lees meer
14 jaren 1 maand geleden #45543 door Anyrock
Wild water lijkt me leuk, maar dat heeft Marjo al gelezen. Een van de anderen is ook goed, maar wel handig als het niet super nieuw is, dan valt het in de bieb te verkrijgen.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 1 maand geleden #45547 door marjo
Dat ik het al gelezen heb is geen probleem hoor.

Tijd voor maken pagina: 0.490 seconden