Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Sebastian Fitzek - De therapie (samenleesb febr/maart 2012)

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43925 door marjo
Makkelijk, hm, ik zou het niet hebben kunnen verzinnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43926 door dettie
Je verslag staat nu ook op de site Joanazinha

zie www.thrillers-leestafel.info/sebastian-fitzek

Dettie

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43932 door Joanazinha

Anyrock schreef : De lezer komt er pas in een laat stadium achter wat er met Josy is gebeurd, maar is dan al volslagen gebiologeerd door het boek gevlogen om samen met Larenz de vele mysteries op te lossen.

geknipt uit Joanazinha's text. En dit is precies de reden dat ik het boek tegen vind vallen. Er gebeuren heel raadselachtige dingen maar deze worden te gemakkelijk opgelost.

Ik vind het juist heel knap bedacht van de auteur :) . Gezien het uiteindelijke slot waarbij hij alle mysteriën tot 1 complot terugbrengt heb ik net zo'n gevoel als Marjo in haar verslag: hoe heeft Fitzek dat allemaal uit elkaar kunnen houden. Ik snap trouwens wel wat je bedoelt Anyrock; en bij een andere auteur waar het verhaal minder slim in elkaar zit geef ik je groot gelijk. Maar dit past zo in het boek dat ik er nu toch anders over denk . Meer zeg ik niet omdat ik anders teveel van het boek ga weggeven ;) .

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43933 door Anyrock

Marjo schreef : Makkelijk, hm, ik zou het niet hebben kunnen verzinnen.

Ik schrijf ook weleens wat, en dan probeer ik alles mooi te kunnen verklaren. Met redenen omkleed zeg maar. Bijvoorbeeld het deel dat het ijskoud was en hij ging kijken en het aggregaat het niet deed en vervolgens blijkt dat het niet koud is, en dat het aggregaat wel werkt, daar wil ik graag een "echte" verklaring voor.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43937 door marjo
Er zit een deel fantasie in het verhaal toch?

Eerlijk gezegd was het zo ingewikkeld dat ik hier op geen antwoord heb en het boek is al weg.

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43961 door Joanazinha
Heel veel ogenschijnlijk onlogische zaken, zoals van dat aggegraat, wordt inderdaad verklaard door de schijnwerkelijkheid. Net zoals het feit dat Anna door de regen loopt, maar haar schoenen niet nat en vies zijn. Rara, hoe kan dat? Zit dezelfde gedachte achter.

Sorry voor korte antwoord Anyrock, maar als ik meer ga vertellen, dan verklap ik (te)veel van het plot ben ik bang. Hoop dat je hier wat mee kunt omdat je het boek al gelezen hebt ;) .

Joanazinha

Tijd voor maken pagina: 0.463 seconden