Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Aloka Liefrink - Fotomodel gezocht

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43599 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Aloka Liefrink - Fotomodel gezocht
Ja precies, iemand kan over alles schrijven maar de kunst is dat het verhaal zo is dat je kunt meegaan met wat een karakter overkomt.

Ook al zitten ze in een ruimteschip met buitenaardse wezens, en staan er 16 zonnen en manen in de lucht en komt er een lieveheersbeestje met een kikker op zijn rug voorbij, het gaat om de vorm waarin het gegoten is zodat je het accepteert.

Zo gauw het niet meer klopt valt het verhaal uit elkaar.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43601 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Aloka Liefrink - Fotomodel gezocht
Helemaal waar! Ik lees nu toevallig een fantasy-boek. Er gebeuren zeer onwaarschijnlijke dingen maar het wordt heel overtuigend gebracht.

<t></t>

• Aloka
14 jaren 4 maanden geleden #43629 door Aloka
Beantwoord door Aloka in topic Re: Aloka Liefrink - Fotomodel gezocht
Beste (potentiële) lezers(s)

Zeer geachte recensiste(s)

Mijn oprechte dank voor jullie feedback.

Mijns inziens hoeft men zich echt niet zó druk te maken om de 'technische kwaliteiten' van een debuutauteur (door enkele personen beoordeeld) die álles te bepalen over de vollédige kwaliteit van een boek. Misschien willen potentiële lezers het gewóón lezen. Zonder vooroordelen? En dan pas bepalen hoe het boek 'voelt'. Gewoon even 'de drukke wereld' loslaten na veeleisende mentale dagtaken?

Voor diegenen die nog openstaan voor de mening van andere doorwinterde recensenten:

ansiel.cinebelblogs.be/archive/2010/11/28/aloka-liefrink.html

ansiel.cinebelblogs.be/archive/2011/12/2...tomodel-gezocht.html

www.iedereenleest.be/Default.aspx?BoekID=7027

Ik heb geleerd om op verschillende manieren naar een mensenleven & creaties te kijken.

Literaire romans, thrillers, informatieve boeken, en zelfs ook chicklits kunnen een meerwaarde leveren aan de maatschappij.

Relaxing en leerrijk... samen en woorden... voor iedereen iets anders.

Een mening is hebben is één. Natuurlijk is iedereen daar vrij in!

Opbouwende kritiek echter, neem ik gráág mee, om te groeien in het leven. En zéker in het schrijversvak. Constructieve kritkek geven, is een ware gave! Dit kan ik zeggen van uit mijn coachingopleiding - en zeer intense (levens)ervaring. Een ongenuanceerde recensie plaatsen lijkt mij, eerder een hunker naar 'overtuigingskracht' van een eigen doordreven mening.

Met alle respect voor ieders' mening. Een ongenuanceerde recensie nóg eens plaatsen is -mij dunkt- een beetje overbodig.

Om iedereen teleur te stellen: de ambitie om een 'bestseller' te schrijven had ik echt niet, hoor.

Met alle respect voor ieders mening.

Hoogachtend

Aloka Liefrink

www.alokaliefrink.be

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43630 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Aloka Liefrink - Fotomodel gezocht
Beste Aloka,

Potentiële lezers kunnen altijd een boek gewoon lezen, en mogen voelen wat ze willen, ze hóeven niet eerst een recensie te lezen maar kúnnen eerst een recensie lezen. Een negatieve recensie kan mogelijk zelfs prikkelen om juist het boek te gaan lezen.

Leestafel zal ook de laatste zijn die oordeelt over welk soort boeken er gelezen moeten worden en dat is ook terug te vinden op de site. Er staat van alles op, van chicklit en thrillers, tot literatuur, kinderboeken, hobbyboeken, filosofische boeken en non-fictie. Leestafel heeft ook helemaal niet de pretentie om wat dan ook te veroordelen. Het enige dat niet geplaatst wordt zijn recensies over racistische of beledigende boeken omdat ik (eigenaar Leestafel) me daar niet mee wil verbinden.

Zoals iedereen hebben ook de leden van Leestafel een eigen mening over een boek en deze mening is hun goed recht.

Leestafel is verder al vele jaren bezig met recensies schrijven en heeft speciale aandacht voor debuterende schrijvers.

Zoals u op Leestafel kunt zien verschijnen over debuten regelmatig meerdere recensies omdat we graag van diverse kanten een mening willen laten zien. Juist omdat het een debuterende schrijver/schrijfster is en meningen kunnen verschillen, we willen vooral debuterende schrijvers de aandacht geven die hun toekomt.

We hebben een aantal jaren zelfs, op eigen kosten, een debutantendag gehouden waar de debuterende auteurs over hun boek konden vertellen. Deze dagen werden zowel door de schrijvers als door de toehoorders hoog gewaardeerd.

De mensen bij Leestafel zijn lezers met een gedegen opleiding en enkelen zijn werkzaam (geweest) in bibliotheek of het boekenvak (let wel, zij hebben geen persoonlijke belangen bij een positieve of negatieve recensie).

Regelmatig wordt ons verzocht of wij boeken van debuterende schrijvers willen recenseren, zoals ook in uw geval. Annemarie heeft dat gedaan maar vond uw boek niet echt geweldig. Dat kan gebeuren, dat kan een schrijver ook verwachten als een boek uitgegeven wordt. Annemarie was nog zo sportief om uw boek door te sturen naar Marjo omdat Marjo vaak een heel andere mening is toegedaan. Zodat er mogelijk een positieve en negatieve recensie zou komen wat ook gebeurd is.

Annemarie heeft zelfs nog zeer genuanceerd aangegeven aan de uitgever waarom zij het boek niet goed vindt.

Na enkele mails heen en weer met u en de uitgever is met toestemming van u en de uitgever deze genuanceerde mening op het forum geplaatst.

Ik denk dat elke schrijver zijn/haar handen dicht mag knijpen als er door lezers zoveel moeite voor hem/haar gedaan wordt.

Het getuigt volgens mij van een groot respect voor het werk van een auteur.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.459 seconden