Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Aloka Liefrink - Fotomodel gezocht

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #43244 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Aloka Liefrink - Fotomodel gezocht
;)

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Aloka
14 jaren 4 maanden geleden #43573 door Aloka
Beantwoord door Aloka in topic Re: Aloka Liefrink - Fotomodel gezocht
Les mots et les goûts, on ne se dispute pas.

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43574 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Aloka Liefrink - Fotomodel gezocht

Aloka schreef : Les mots et les goûts, on ne se dispute pas.

Nee inderdaad daar maak je geen ruzie over maar discussiëren kan wel.

Dettie

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43584 door Annemarie
Hierbij, op verzoek, een aanvulling op mijn recensie. Het is een overzicht van opmerkingen van mij over het boek.
  • Direct op bladzijde 1 viel me al een slordigheidje op. De hoofdpersoon is op deze bladzijde druk aan het rennen om dan ineens verstopt te zitten achter een eik. Hoe doet ze dat zo snel?

In het begin van het boek wordt er overmatig gebruik gemaakt van de accent aigu. Naar mijn mening zijn de zinnen niet krachtig genoeg wanneer er zoveel benadrukking nodig is.

Jolien wordt op een gegeven moment wakker in haar ondergoed in moeders bed en kan zich niet herinneren hoe ze daar is gekomen. Voordat dit gebeurde was ze alleen thuis met Robert. Het lijkt er sterk op dat hij haar gedrogeerd heeft. Later blijkt dat het niet zo was omdat Robert pas verderop in het boek overweegt haar te drogeren. Wat is er dan wel gebeurd? Er wordt in het boek meerdere malen naar dat moment verwezen maar het wordt nooit verklaard.

De dood van moeder komt wel erg luchtig aan bod. Het is voor een meisje van eenentwintig niet niks om je moeder te verliezen lijkt mij zo. Dat had ik graag wat meer uitgediept gezien.

De personages hebben niet genoeg diepgang. Het blijft onduidelijk wat er nu precies omgaat in met name Jolien.

Robert heeft bewust Joliens moeder benaderd omdat hij Jolien op de Facebook-foto’s zag. Zij was dus al zijn doel. In het boek verzet hij zich ineens telkens tegen de lustgevoelens die Jolien bij hem opwekt. Dat past niet bij het personage dat eerst is geschetst. Waarschijnlijk probeert de schrijfster een soort innerlijke strijd te beschrijven. Dit soort mannen vindt vaak dat de vrouwen het ernaar maken, dat ze hen verleiden. Maar die boodschap komt niet duidelijk genoeg over. Soms lijkt het ook alsof Robert zielig gevonden moet worden.

Ik mis momenten dat Jolien met haar moeder probeert te praten over het ongemakkelijke gevoel. Of over het bezoekje aan de sauna.

Misschien had de auteur moeten kiezen voor een personage dat bijvoorbeeld net 18 is. En dat Robert al wat langer in hun leven was zodat het wat logischer zou zijn dat ze bij hem zou blijven wonen na de dood van haar moeder. Mensen als Robert bereiden zich soms jaren voor, voordat ze toeslaan en nu gaat het allemaal wel heel erg snel. Het is voor een vrouw van eenentwintig niet zo heel logisch dat ze zich zo afhankelijk opstelt. Ze heeft haar school afgerond en niets staat haar in de weg om een huisje en baan te zoeken. Vader biedt haar ook nog een baan aan en misschien heeft ze wel wat van haar moeder geërfd.

Het boek komt op mij te snel geschreven over. Alsof de auteur allerlei dingen in het boek kwijt wilde maar zichzelf niet te tijd heeft gegund het rustig uit te werken.

V

E

R

K

L

A

P

P

E

R

Aan het eind van het boek is Jolien zwanger van oudere oud-leraar. Niet het eind dat ik wilde lezen. Ik wil lezen dat het haar lukt het leven in haar eentje op te bouwen. Eigen flatje, baantje ect. Een beetje girlpower. Niet dat ze meteen naar de volgende kerel is gefladderd. Afknapper.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43588 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Aloka Liefrink - Fotomodel gezocht
Wat een werk heb je er in gestoken Annemarie! Menig schrijver zal blij zijn met zo'n attente lezer.

Ja als op de eerste bladzijde al iets niet klopt dan leest het hele boek gelijk anders.

Ik las ooit ergens dat iemand een meertje in een donkere grot overzwom met een brandende fakkel in zijn hand.

De soldaten die hem achtervolgden kwamen aan bij dat meertje en zagen hem niet!

Ook waren bij diegene eerst zijn handen vastgebonden met touw en naderhand las je dat zijn boeien werden losgemaakt!

Dat stoort en het is dan lastig om het boek verder goed te gaan vinden.

Zo te lezen storen je dingen die niet echt kloppen zoals dat rennen en dan verstopt te zitten en die Robert die valt op Jolien en daarna net doet alsof hij dat niet wil. Terwijl hij juist daarom die moeder van Jorien benadert heeft.

Het verhaalt voelt daardoor niet goed zal ik maar zeggen.

Dettie

Lees meer
14 jaren 4 maanden geleden #43594 door Annemarie
@ Dettie: Inderdaad, ik ben er wel even druk mee geweest.

Wanneer details niet kloppen raak ik afgeleid tijdens het lezen. Dan kan ik niet meer helemaal opgaan in het verhaal. Het voelt dan, zoals jij al aangeeft, niet goed. Ook al is het een verzonnen verhaal, tijdens het lezen wil ik me daar niet van bewust zijn. Ik wil het kunnen geloven, dat is wat een thriller spannend maakt.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.503 seconden