Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Michael Connelly-De Lincoln advocaat samenlb aug/sept 2010

Lees meer
15 jaren 10 maanden geleden #34815 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht

Dettie schreef :

We doen de volgende keer gewoon een boek dat ik zelf voorstel? Ha ha, dan moet ik het wel lezen toch!

Grapjurk haha, maar daar gaat het niet om toch? Het gaat er om dat je samen boeken leest en daarover van gedachten wisselt. Wie het boek voorstelt maakt niet uit. Maar het is gewoon dat jullie zo enorm verschillen van smaak dat er geen discussie of gedachtenwisseling volgt. Dan kun je niet zo goed ieder voor zich een boek lezen en hier melding ervan maken, dat komt dan op hetzelfde neer.

Het is nu steeds zo dat er niets gebeurt met het samenleesboek. De een vindt het goed, de ander slecht en dat is het. Dus waarom zou je dan de moeite nemen een samenleesboek te kiezen vroeg ik mij af.

Dettie

die helaas geen thrillers leest.

Oh, wat die discussie betreft; dat hoeft voor mij niet per sé. Daar vind ik thrillers ook vaak niet de geschikte boeken voor. De meeste thrillers zijn niet echt literair te noemen waarover veel te disucssiëren valt.

Het samenleesboek vind ik leuk omdat je, net wat Marjo zegt, dan op titels komt die je anders misschien niet direct zou pakken. Nieuwe schrijvers ontdekken is altijd leuk.

Dus wat dat betreft vind ik het prima om door te gaan met het selecteren van het spannende samenleesboek. Maar ik zal er niet om treuren wanneer het afgeschaft wordt (of klinkt dat te negatief? Zo bedoel ik het absoluut niet Dettie; je kent me wel een beetje).

Joanazinha
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 10 maanden geleden #34822 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik heb altijd in mijn hoofd dat thrillers (alsof ik er zoveel gelezen heb) een heel spannend plot hebben en dat je de afloop ziet aankomen of niet. Dat je het goed of slecht geschreven vindt qua spanningsopbouw. Dat je verrast bent van oh was het dié.

Maar ik ben meer een detectivelezer heb ik ontdekt, als ik al zo'n soort boek lees tenminste. Agatha Christie en Pater Cadfaell, zoiets dus. Daardoor verwachtte ik denkelijk ook discussies over de boeken. Maar thrillers zijn dus anders?

Maar als ik het goed begrijp willen jullie het samenleesboek toch houden?

Dettie

een nitwit wat spannende boeken betreft.
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 10 maanden geleden #34825 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Als ik tijd heb lees ik gewoon de spannende samenleesboeken mee hoor!

Wij waren er even een weekje tussenuit, vandaar deze late reactie.

Ik ben nu bezig in de Lincolnadvocaat en zit nu op de helft van het boek: goed geschreven en goed opgebouwd verhaal, ik vind het wel wat hebben!

irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
15 jaren 10 maanden geleden #34826 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ha irene, ik miste je overal al.

Als je het maar een lekkere week hebt gehad dat is het belangrijkste!

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 10 maanden geleden #34828 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
We houden het er maar gewoon in!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 10 maanden geleden #34829 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht

Marjo schreef : We houden het er maar gewoon in!

Afgesproken!
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Tijd voor maken pagina: 0.462 seconden