Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Welk spannend samenleesboek in april/mei en juni/juli?

Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #27671 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik bedoelde het niet vervelend, maar het is me intussen al wel duidelijk dat de smaak van Joanazinha en mij hemelsbreed verschillen. Ik heb al zitten twijfelen of het nog wel zin heeft om mee te blijven lezen, als ik iedere keer weer moet zeggen dat ik het boek niet verder gelezen heb dan een aantal pagina's!

Maar ik blijf het nog maar even proberen...
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #27672 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja, dat is ook lastig, twee totaal verschillende smaken.

Hebben wij ook wel eens last van he :D

(maar niet altijd gelukkig)

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #27673 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Maar dat geeft toch niet; twee heel verschillende smaken? Ik vind het altijd leuk om te zien wat anderen nomineren; als het me echt niet bevalt lees ik niet mee. Maar vaak probeer ik het wel.

Het punt hier is dat er maar weinigen zijn die de spannende samenleesboeken nomineren en/of meelezen. Dan wordt de spoeling wel erg dun en is er meer risico dat het mee te lezen boek voor anderen niet interessant is. Ik vind het ook prima om deze categorie af te schaffen? Er zijn volgens mij maar 3 serieuze meelezers hiervoor (althans die reageren) en ik vind het ook niet prettig om krampachtig zo'n categorie aan te houden wanneer de interesses van de meelezers zo uiteen lopen. Sommige spannende boeken die ik lees geef ik als verslag aan Dettie door, dus ze komen wel op de site terecht. Dat kan ik ook consequenter toe gaan passen, zodat het archief verder gevuld wordt en geïnteresseerden daar hun keuze kunnen maken.

Ik hoor het wel.

Groetjes,

Joanazinha
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #27674 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Ik nomineer het volgende boek:

Petra Hammesfahr: De zondares

Cora Bender maakt met haar zoontje een uitstapje naar een meer vast van plan te gaan zwemmen en "per ongeluk" te verdrinken. Het loopt anders. Aan het eind van de dag zit Cora vast wegens moord. Ze bekent haar daad, maar wat heeft haar bewogen?

Volgens crimezone: Een fantastisch boek. Knap geconstrueerd en mooi geschreven.

Volgens Boek: Een aanrader en dan niet alleen voor amateur-psychologen.

Uitgeverij De Geus, ingenaaid, 414 bladzijden

Waarom deze keuze? Omdat ik nieuwsgierig ben naar deze Duitse schrijfster van "het spannende boek".

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #27676 door marjo
Ik heb hetzelfde zitten denken Joanazinha, maar...ik vind het wel leuk om over een boek van gedachten te wisselen, en als we dit 'maar weer afschaffen' , dan is dat helemaal over. De kans dat je dan dezelfde boeken op ongeveer dezelfde tijd leest is vrijwel nihil.

Dus wil ik wel doorgaan, maar ja, als een boek me niet bevalt, dan lees ik het niet tegen heug en meug uit.

Wat mij betreft blijven we het toch doen. Niet krampachtig, maar speels...

Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #27677 door marjo
Ik roep ook wat, en het zou heel goed kunnen dat ik boeken nomineer die ik achteraf toch niet goed vind, want dat weet je pas als je ze leest. Maar ik probeer wel meer de psychologische thrillers te kiezen.

Onvoltooid verleden van Meg Gardiner:

Jesse Blackburn. de vriend van Evan Delaney, zit in een rolstoel na een ongeluk waarbij de dader doorreed. Zijn beste vriend kwam daarbij om. Jesse heeft ermee leren leven en kan zich goed redden. Maar als Franklin Brand, de man die het ongeluk veroorzaakte, na drie jaar weer terug is in Santa Barbara, zijn Evan en Jesse vastbesloten hem alsnog achter de tralies te krijgen.

Gevaarlijke onderstroom van John Hart

Vijf jaar geleden is Adam Chase berecht wegens moord. Hij is vrijgesproken, maar zijn familie en zijn stadgenoten weigeren halsstarrig in zijn onschuld te geloven en hij heeft zijn heil gezocht in een anoniem bestaan in New York. Nu is hij terug in Salisbury, North Carolina. Niemand weet waarom. Maar als er een moord wordt gepleegd, valt de verdenking opnieuw op Adam. Hij kan zijn naam alleen zuiveren door te ontrafelen wat er werkelijk is gebeurd, zowel in het heden als in het verleden...

Tijd voor maken pagina: 0.438 seconden