Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Welk spannend samenleesboek in april/mei en juni/juli?

Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #27654 door Joanazinha
Zal ik de knuppel even in het hoenderhok gooien :D . Ik heb wel een paar nominaties, namelijk.

Als twee druppels water - Lisa Scottoline

Als advocate Bennie Rosato oog in oog komt te staan met een cliënt - Alice Connolly - die wordt beschuldigd van de moord op een politieman, haar vriend, is ze sprakeloos: ze lijken namelijk als twee druppels water op elkaar. Bovendien beweert Alice dat zij de identieke tweelingzus van Bennie is.

Verontustend is dat Alice opmerkelijk veel over Bennies achtergrond blijkt te weten. Het meest verontrustend is echter dat Bennies vader Alice in de gevangenis heeft bezocht en dat hij haar heeft aangeraden Bennie als advocate te nemen. Tegen beter weten in neemt Bennie Rosato de verdediging van Alice Connolly op zich....

459 blz.

Schone kunsten - Corine Hartman

Inspecteur Nelleke de Winter heeft een veeleisende baan bij de politie in Lichtenvoorde, in de Achterhoek. En naast de zware verantwoordelijkheid die op haar rust als leider van een onderzoeksteam naar een met raadselen omgeven moordzaak, heeft ze ook nog eens thuis de handen vol, waar haar partner Jaap en diens drie dochters veel van haar aandacht en energie vragen.

Het prachtige dorp Lichtenvoorde wordt op een mooie zondagmorgen in juni ruw wakker geschud als er een jonge vrouw dood wordt aangetroffen in The Arthouse, de plaatselijke kunstgalerie. De bewijzen ontbreken voralsnog, maar dat Lucienne Vos, een laatstejaars kunstacademiestudenten, is vermoord, staat voor Nelleke als een paal boven water. De eigenaar van de galerie, Maarten Peters, is een charmante persoonlijkheid maar al snel behoort hij tot een van de verdachten in de moordzaak.

Het spoor van onderzoek leidt De Winter en haar team verder naar een agressieve ex-vriend, een medestudent die hoopt op spoedige doorbraak in de kunstwereld en een gefrustreerde leraar, op wie het slachtoffer verliefd was. Maar ook naar de spoken uit haar eigen verleden, die zij - naast deze gecompliceerde zaak - met alles wat zij in zich heeft het hoofd zal moeten bieden...

383 blz.

(Dit boek is het debuut van Corine Hartman)

Joanazinha
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #27659 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik zal zelf nog eens moeten denken, want ik ben bang dat deze twee boeken van het soort zijn dat ik niet leuk vind.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #27665 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Marjo schreef:

Ik zal zelf nog eens moeten denken, want ik ben bang dat deze twee boeken van het soort zijn dat ik niet leuk vind.

Dan wacht ik even jouw nominatie(s) af...

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #27666 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Marjo schreef : Ik zal zelf nog eens moeten denken, want ik ben bang dat deze twee boeken van het soort zijn dat ik niet leuk vind.

Ach arme Joanazinha, zit ze zo vol enthousiasme te nomineren. :|

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #27667 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht

Dettie schreef : Ik zal zelf nog eens moeten denken, want ik ben bang dat deze twee boeken van het soort zijn dat ik niet leuk vind.

Ach arme Joanazinha, zit ze zo vol enthousiasme te nomineren. :|

Dettie

Snik! Maar ach, de door mij genomineerde boeken lees ik toch wel, ongeacht of ze door de ballotage komen :D. Ze liggen geduldig te wachten tot het hun (lees)tijd is; alleen kan het iets langer duren voor ze aan de beurt zijn wanneer ze geen upgrade krijgen tot samenleesboek :lol: .

J.

Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #27668 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
En ik heb nog een derde nominatie, een hele dikke pil maar het lijkt me een heel goed boek:

De zwerm - Frank Schätzing

Al miljoenen jaren is de mens de dominante levensvorm op aarde, zonder een natuurlijke vijand van betekenis. Maar wat zou er gebeuren als de natuur dit verstoorde evenwicht zou herstellen? Als er een nieuwe soort ontstaat die intelligent is, zeer gevaarlijk en ongrijpbaar? Voor de kust van Peru verdwijnt een vissersboot. De boot lijkt op mysterieuze wijze onder water getrokken door een onbekende kracht. In Noorwegen ontdekken onderzoekers van een oliemaatschappij een merkwaardig organisme dat zich over honderden vierkante kilometers zeebodem heeft verspreid. Er lijkt geen verband te bestaan tussen deze gebeurtenissen, maar de Noorse bioloog Sigur Johanson gelooft niet in toeval. Walvisdeskundige Leon Anawak evenmin. Het leven in de wereldzeeën lijkt tegen de mensheid in opstand te komen. Beide wetenschappers komen tot dezelfde onheilspellende conclusie: er zal een ramp gebeuren. Tijdens hun zoektocht naar de oorzaak van deze gebeurtenissen zien zij hun ergste nachtmerries bewaarheid worden…

702 blz.

Tijd voor maken pagina: 0.396 seconden