Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Gauke Andriessen: de verdwenen schilderijen

Lees meer
19 jaren 2 weken geleden #16817 door Bookiewurm
Beantwoord door Bookiewurm in topic Re: bericht
Ik ben nog wel van plan om het te lezen, maar of dat deze maand nog lukt...?
Laatst bewerkt doorBookiewurm.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 2 weken geleden #16829 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Het boek ligt klaar, moet eerst nog een paar andere lezen. Dus is niet meer voor deze maand.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 6 dagen geleden #16981 door Inge
Het boek is bijna uit en ik kan het volgende wel zeggen..... Alhoewel het vlot leest komen er voor mij te dikwijls herhalingen voor. Hoeveel keer staat er niet te lezen dat hij de "vervalste vermeer" gekregen had van zijn overleden vriend? Hoeveel keer wordt er opnieuw gezegd dat van Meegeren werk van Vermeer vervalste? Net alsof je na een paar bladzijden dat al vergeten zou zijn. Er zijn nog een paar zo'n dingen die mij op een bepaald moment gaan "irriteren"

Het is inderdaad geen thriller zoals je van een thriller zou verwachten.

En alhoewel het vlot leest en het onderwerp boeiend heb ik problemen met die herhalingen.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 6 dagen geleden #16983 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Zoiets stoort mij eigenlijk helemaal niet. Meestal lees ik een boek niet in een ruk uit, dan is herhalen juist wel prettig, kom ik er eerder weer in..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 6 dagen geleden #16985 door Inge
Als een boek vlot leest dan lees ik dikwijls wel in 1 ruk uit. Nu heb ik het boek al een paar keer weggelegd, juist omdat die herhalingen erin voorkomen. Normaal gezien is het een soort boek die ik in een namiddag uitlees. Nu verveelt het me met momenten zo dat ik het wegleg een iets anders ga gaan doen. Hoe interessant alles over de schilderijen enz is, het is niet mijn genre van "spannend" verhaal. Er is totaal geen spanning, ik vind het ergens zelfs een beetje "belerend" en dan vooral het herhalen van dingen die je al weet.

Nu, nog een 50-tal blz en ik kan aan iets anders beginnen. Het ondertussen ook Dertiende sterrebeeld van Lindell binnen.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 5 dagen geleden #16987 door Inge
Ik begrijp iets niet. Ik heb het laatste hoofdstuk nu al 3 keer gelezen maar het gaat te vlug.

Betekent het bekend maken van het terugvinden van de Lisetsky-collectie dat ze die collectie terug gekocht/gekregen hebben?

Waarom geeft Havix de papieren van Vincent aan Ferares? De advocate is toch niet van plan om Terborcht aan te klagen uit angst in de verdediging te worden gedwongen door de rijke klanten?

En het "ongeluk" van Maria, had dat nu wel of niets met de zaak te maken?

'k blijf met veel vragen achter....

Mijn interesse voor Vermeer is er in ieder geval mee aangewakkerd.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Tijd voor maken pagina: 0.429 seconden