Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Gauke Andriessen: de verdwenen schilderijen

19 jaren 2 dagen geleden #16999 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Ik heb het inmiddels ook gelezen.

Interessant wat betreft de beschrijving van de kunstwereld, hoe van Meegeren te werk ging en hoe geconfisceerde spullen van Joodse families in de tweede wereldoorlog verhandeld werden.

Op zich prettig geschreven maar als thriller niet heel bijzonder.

Ik vond het ook niet allemaal even duidelijk.

Volgens mij kregen ze die collectie wel terug (omdat ze konden aantonen dat ze de rechtmatige eigenaar waren).

Hoe het zit met die papieren ... geen idee. Hij had ze net zo goed kunnen verbranden.

De dood van Maria lijkt inderdaad wel verdacht maar eigenlijk doen ze daar niets mee.

Bij mij is de interesse voor van Meegeren ook aangewakkerd!

vrgr, Desiree

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 2 dagen geleden #17000 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik heb het idee dat het de schrijver er dus ook niet om ging een spannende thriller te schrijven? Het was meer een verpakking. en dan och, als er eens iets niet helemaal af is, is dat niet zo erg toch?

Bij mij zijn die details al weer verdwenen, en is vooral het verhaal over Van Meegeren blijven hangen.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #22538 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Mooi boek. Goed verhaal, goed onderbouwd en met een onverwacht verrassend thrillergegeven: over kunstvervalsing, over corruptie rondom de kunstwerken; over wat je allemaal kunt doen als je geld en macht hebt. Met enorm veel plezier en gretigheid gelezen. En ja Marjo, ik ben het helemaal met je eens: dit is een misdaadboek dat Dettie beslist moet lezen!

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #22539 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
O jee... en er ligt hier al zo'n stapel.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.414 seconden