Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Arttu Tuominen - Bloedbroeders

Lees meer
4 jaren 4 maanden geleden #101362 door dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

4 jaren 4 maanden geleden #101379 door
Beantwoord door in topic Re: Arttu Tuominen - Bloedbroeders
Ziet er interessant uit.

3 jaren 7 maanden geleden #103781 door
En ik heb het in huis. Hoera, eindelijk weer eens een boek dat ik niet hoef te bespreken.

Nou ja, ik moet natuurlijk niets, maar als een thriller nog niet besproken is, dan voel ik me meestal wel geroepen om 'm te bespreken, zeker als er al meer van de auteur is besproken. Dit boek hoef ik dus niet te bespreken. Een volgend boek misschien wel.

3 jaren 7 maanden geleden #103863 door
Ik ben het nu aan het lezen en ik moet zeggen dat het boek ergens wel een originele invalshoek heeft. Het gaat eigenlijk minder over het oplossen van het misdrijf, maar meer om het verleden dat verschillende personen met elkaar hebben, waarbij het slachtoffer in het verleden ook al niet zo'n prettige rol speelt. Daar staat dan tegenover dat dat verleden voor hem ook niet bepaald aangenaam was, om het zacht uit te drukken. Het praat pestgedrag misschien niet goed, maar het maakt het ergens ook misschien wel een beetje begrijpelijk. Ook de vermeende dader heeft geen al te prettige jeugd, hoewel hij in die tijd toch in zekere zin wel sympathiek overkomt, zeker in de manier waarop hij met het geestelijk gehandicapte zusje van Jari omgaat.

3 jaren 7 maanden geleden #103882 door
Het is een triest stemmend verhaal. Rami, het slachtoffer was als jongen een pestkop, die samen met een paar vrienden een zwerver halfdood slaat (of de zwerver het overleeft is niet duidelijk. Met een racistische antisemiet als vader, die z'n zoon regelmatig met de riem afranselt is het misschien niet vreemd dat de appel niet ver van de stam valt. Rami laat z'n oog bij voorkeur vallen op zwakkere personen, waarvan hij zeker weet dat hij ze aan kan. Antti, de vermoedelijke moordenaar, laat hij liever met rust. Dan pakt hij toch liever liever de zwakkere Jari. Eigenlijk zou Rami Antti het liefst bij z'n groepje hebben, maar ja, Antti en Jari (die later bij de politie zal komen), die vallen niet van elkaar te scheiden. Antti zal het altijd voor Jari opnemen.

Nu zijn de 3 jongens van toen volwassen. De vraag blijft tot nu toe, hoe het een en ander af zal lopen. Zal Jari op de een of andere manier Antti weten te helpen?

Ik ben heel benieuwd. Van grof taalgebruik merk ik eerlijk gezegd niet veel. De mensen spreken, zoals ze zijn. Het milieu van Rami en Antti is anders, dan dat van Jari, wiens vader architect is.

De collega's van Jari hebben hun eigen problemen. De ene lijkt aan een soort dwangstoornis te lijden en de ander heeft een drankprobleem.

De volgende boeken zal ik waarschijnlijk ook wel lezen. Ik ben benieuwd wat daar in zal gebeuren. Dit boek lijkt toch vooral over de jeugd van de personen te gaan en ik kan me moeilijk voorstellen dat dit in de volgende boeken voort wordt gezet. De bibliotheek heeft in ieder geval het volgende deel uit de serie en het lijkt er op dat dat wat meer een echte thriller is.

Ik heb iets met Finland en de Finse taal, dus dat is een extra reden om deze boeken te lezen. Er is in ieder geval een straatnaam die me wat zegt, niet omdat ik de straat ken, maar omdat ik betekenis een beetje weet.

Lees meer
3 jaren 7 maanden geleden #103884 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Arttu Tuominen - Bloedbroeders
Het klinkt als een indrukwekkend boek. Niet als een doorsneethriller.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.644 seconden