Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thomas Meurkens - Grenzen

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74667 door Annemarie
Thomas Meurkens - Grenzen werd gestart door Annemarie
Een science fiction-verhaal wil mij niet altijd boeien. Dit verhaal deed dat op den duur wel. Er zitten leuk bedachte onderwerpen en slimme verhaalwendingen in. Een veelbelovend debuut.

Lees mijn recensie hier: www.thrillers-leestafel.info/thomas-meurkens

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74671 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thomas Meurkens - Grenzen
Je hebt sciencefiction en sciencefiction. Deze lijkt me van de interessante soort, een beetje zoals veel van die trilogieën voor jongeren. (deze is niet voor jongeren?)

Ik houd niet zo van technische verhalen, en allerlei buitenissige en ingewikkelde toekomstverhalen. Maar als de wereld anders is, en in veel opzichten beter, dan leest dat vaak lekker weg. En als het verhaal realistisch blijft.

10 jaren 2 maanden geleden #74676 door
Beantwoord door in topic Re: Thomas Meurkens - Grenzen
Als ik het verslag lees, vraag ik me af of de geschetste wereld nu echt beter is.

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74680 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Thomas Meurkens - Grenzen

Renate schreef : Als ik het verslag lees, vraag ik me af of de geschetste wereld nu echt beter is.

Dat is ook precies de bedoeling van de schrijver, Renate!

@Marjo: Het verhaal is niet specifiek voor jongeren maar ik vind dat het ook als young adult gelezen zou kunnen worden. De hoofdpersoon is in de twintig maar gedraagt zich veelal als een tiener, dit omdat zijn geestelijke ontwikkeling geremd is door de "transacties".

Dit vind ik ook de leukere sciencefiction. In het begin is het even wennen aan de onbekende leefomgeving maar daarna is het goed te volgen en ontstaat er een vrij boeiend verhaal. Niet al te technisch en ook niet met allemaal andere wezens/aliens. Ik ben dol op technische snufjes maar de auteur laat de lezer inzien dat we beslist niet moeten overdrijven. Ook is er tegen welke levensvorm dan ook altijd wel een vorm van verzet.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74684 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thomas Meurkens - Grenzen
Dan is dit een boek dat op dat lijstje moet..

10 jaren 2 maanden geleden #74686 door
Beantwoord door in topic Re: Thomas Meurkens - Grenzen

Annemarie schreef : Als ik het verslag lees, vraag ik me af of de geschetste wereld nu echt beter is.

Dat is ook precies de bedoeling van de schrijver, Renate!

Dat dacht ik ook al. Het lijkt me in zekere zin misschien meer te vallen onder de dystopische romans, zoals 1984, Brave new world of De Cirkel.

Tijd voor maken pagina: 0.551 seconden