Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Juanita Stachowitz - Zeekakkelobbes

• janna
19 jaren 3 maanden geleden #14824 door janna
Beantwoord door janna in topic Re: bericht
Stuk voor stuk prachtige verhaaltjes die zich met kleine weerhaakjes in je vasthechten. Ik denk dat ze lang blijven hangen, mede door de beeldende manier van schrijven. Ik zag gewoon de jonge man fietsen met zijn rugzak met het potje erin, maar genoot ook van de zeventigjarige vrouw die de klimmuur uitprobeert omdat ze geen zin heeft met haar tuttige vriendinnen koffie te gaan drinken (zo wil ik ook worden over 20 jaar!).

Van mij mag deze schrijfster doorgaan!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14828 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik was érg benieuwd hoe jij het zou vinden en ben blij dat je het ook mooi vindt.

Ja die jonge man op de fiets staat in m'n geheugen gegrift, prachtig, prachtig, prachtig.

En bij de zeventigjarige heb ik lekker zitten grinniken. Heerlijk mens.

Hé janna wanneer begin je met klimmen? :-) :-)

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

• janna
19 jaren 3 maanden geleden #14832 door janna
Beantwoord door janna in topic Re: bericht
Zal ik maar een alternatief bedenken waarbij ik niet de hoogte in hoef? Met mijn hoogtevrees lijkt dat me niet zo'n goed idee!!!

:lol:

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17826 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht
Zeekakkelobbes is uit en het is inderdaad een mooi debuut. Niet elk verhaal sprak me even veel aan. Het is voor mijzelf wel duidelijk, dat dat ook te maken heeft met de stemming van het moment. De eerste drie kwamen zo dichtbij, dat ik daarna het boekje eerst maar even weggelegd heb: kippenvel en tranen. De andere verhalen deden me soms glimlachen, andere vond ik ontroerdend of beklemmend. Een enkele zei me niet zo veel.

Na de drie over haar vader was voor mij De Kikkerprins de mooiste, maar alweer: grote kans, dat je die verhalen het mooist vindt, waar je zelf iets in herkent. En Anna op de klimmuur, wie weet...... :lol:

Ook de schrijfstijl beviel me. Ik zou wel eens een novelle of roman van haar willen lezen. Laten we hopen dat die er komt.

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17830 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
We hebben het er natuurlijk over gehad, over die roman, maar ik denk dat we nog lang geduld zullen moeten hebben. Ze is niet alleen een schrijfster met heel veel ideeën en veel plannen, ze zit ook daarnaast niet stil. Jammer voor ons, maar zij heeft intussen een heel leuk en druk leven, waarin ze zich niet zal vervelen!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17832 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht
Beter lang gewacht en iets heel moois gekregen, dan snel en tegenvallend zullen we maar denken.

Van Gerbrand Bakker verwacht ik ook nog iets bijzonders, maar ook dat zal nog wel een poosje duren.

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Tijd voor maken pagina: 0.444 seconden