Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Kader Abdolah - Het huis van de moskee samenleesboek novemb

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15323 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht
Ik heb die band met de (hoofd-)personages helemaal niet gemist. Is me niet opgevallen, dat het verhaal niet bij die personages hangt. In ieder geval: dit boek staat ergens bovenaan in mijn toptien van vorig jaar gelezen boeken. Het gaf zo'n goed beeld van het alledaagse leven in het Iran van om en nabij de Islamitische revolutie.
Laatst bewerkt doorPetraO..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15324 door Inge
Ik heb die band ook niet echt gemist. :? De oom (die handelaar) vormde toch een soort van rode draad door het verhaal? Hij was het ankerpunt rond wie, en waar naar toe de familieleden altijd terugkwamen.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15326 door Bookiewurm
Beantwoord door Bookiewurm in topic Re: bericht
Ik heb die connectie met de hoofdpersonages ook niet echt 'gemist' . Het viel me op dat hoewel ik het een heel goed boek vind, ik de personages op een of andere manier niet heel sterk vond.

Het verhaal is echter wel heel interessant en heeft geeft ook een compleet beeld van de ontwikkelingen in Iran. Dus het boek vind ik zeker een aanrader, maar die personages deden het niet helemaal voor mij :? Kan ook niet echt onder woorden brengen wat ik nou miste hoor...

Groet, Maaike
Laatst bewerkt doorBookiewurm.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15334 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Je leerde de karakters van de personages niet goed kennen.

In sommige boeken zijn er zachtmoedige, vriendelijke, driftige, sombere enz. karakters en weet je bijna hoe bepaalde personages zullen reageren.

Dat had je in dit boek niet. Hooguit de handelaar die toch altijd rustig bleef en de boel probeerde te sussen.

Ik vond mooi in dit boek om te lezen hoe belangrijk de moskee is, hoe centraal dat in hun leven staat. Hoe het leven zich ook veel afspeelde in de bazar. Abdollah gaf heel mooi weer hoe erg alles veranderde voor iedereen en waarom er verzet kwam.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15343 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Ik denk dat ik je wel begrijp, Maaike. Ik kan het ook niet onder woorden brengen. Op de een of andere manier blijft het een afstandelijk verhaal en toch ook een goed boek. In sommige boeken kun je je weg laten zakken als in een warm bad, maar hier blijf je er van buiten tegenaan kijken.
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15345 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Is het hier niet een beetje hetzelfde als bij psalmenoproer? Je volgt de personen maar het is zoals in een documentaire. Je voelt ergens wel mee met de verschillende personages maar zodra je het boek toeslaat of de tv uitzet is de "verbondenheid" weg...... Is maar een bedenking hoor.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Tijd voor maken pagina: 0.448 seconden