Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Fredrik Backman - En elke ochtend wordt de weg naar huis steeds langer

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #83994 door Willeke
Dank je wel voor jullie reacties. Grappig dat jullie allebei boeken noemen die ik zelf ook al door mijn gedachte had laten gaan.

Ze houd van verhalende boeken die over mensen gaan. En niet te literair.

De Rosie boeken heb ik vorige Sint toevallig aan haar zus gegeven.

"Boven is het stil" stond ook op mijn shortlist, en Zeitoun ook, maar het is toch De zwarte met het witte hart geworden.

Dank jullie wel voor het meedenken!

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 5 maanden geleden #85111 door berdine
Nu even terug naar Backman. Inderdaad een prachtig verhaal. Wel heel verwarrend vooral in het begin, als je de opzet van het verhaal nog niet kent.

Waarom ziet Noah al die vreemde voorwerpen op het plein en waarom ziet hij die mensen zo wazig? Pas als je weet dat het plein de hersenen van opa zijn wordt het duidelijker. En pas op het eind weet je dat niet alleen zoon Ted volwassen is, maar dat ook Noah allang met zijn voeten bij de grond kan als hij op het bankje zit.

Het is ook heel mooi geschreven!

Lees meer
8 jaren 5 maanden geleden #85113 door Annemarie
Fijn dat jij ook zo genoten hebt, Berdine. Over een paar dagen komt zijn nieuwe boek Björnstad uit. Ik hoop het snel te kunnen lezen!

<t></t>

Lees meer
4 jaren 4 maanden geleden #101297 door dettie
En nu het boek eindelijk gelezen, ik had die maand in 2017 enige andere dingen aan mijn hoofd, o.a. een onverwachte verhuizing :-)

Maar wat een prachtig boekje! Die mag in mijn huis blijven www.leestafel.info/fredrik-backman

Dettie

4 jaren 4 maanden geleden #101298 door
Gek hè, als ik ineens bericht krijg dat er op een oud onderwerp is gereageerd, denk ik dat het spam zal zijn.

En de bespreking van Dettie staat 2 keer onder elkaar.

Lees meer
4 jaren 4 maanden geleden #101299 door dettie
Ik heb er één weggehaald. mijn vinger had de hik :-)

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.522 seconden