Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Fredrik Backman - En elke ochtend wordt de weg naar huis steeds langer

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #83898 door Willeke
O dank je wel. Ik twijfelde al. Mocht je nog andere titels te binnen schieten, graag.

Zelf dacht ik aan de Zwarte met het witte hart van Arthur Japin, maar ik kan me niet meer goed herinneren of dat goed af liep.

"De Tweeling" vond ze ook erg mooi, dus iets in die richting mag ook.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #83900 door Annemarie
Die heb ik niet gelezen dus dat weet ik niet. Misschien weet een van de andere forumleden het?

<t></t>

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #83903 door berdine
Is De zwarte met het witte hart niet te moeilijk? Iets in de geest van De tweeling? Daar moet ik even over nadenken.

Je zoekt duidelijk iets serieus. Anders is Pogingen iets van het leven te maken van Hendrik Groen erg leuk als cadeau. Of van Fredrik Backman Een man die Ove heet

Ik denk nog even verder...

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #83904 door Willeke
Hendrik Groen had ze al gelezen hoorde ik.

Over "Ove" was ik inderdaad al aan t denken.

En verder leest ze op behoorlijk hoog niveau, en het mocht, tipte haar vader, best iets voor haar lijst zijn ( gymnasium), dus vandaar dat ik aan Japin dacht.

(Dettie, als het te off-topic wordt roep je maar hoor).

<t></t>

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #83906 door berdine
Ja dan zou De zwarte met het witte hart wel kunnen. Er zijn legio mogelijkheden. Misschien beter eerst eens vragen waar haar interesse ligt. Ik heb nog gedacht aan Zeitoun van Dave Eggers of, echt van deze tijd: De cirkel, Het Yacoubian van Alaa al Aswani, een stuk geschiedenis erbij: De niet verhoorde gebeden van Jacob de Zoet van David Mitchell. Zijde van Alessandro Baricco (als je wat meer uit wilt geven: dat exemplaar met de tekeningen van Rebecca Dautremer), of zijn Driemaal bij dageraad, dat op een ingenieuze manier als de trappen-tekening van Escher in elkaar steekt. Iets verstilds als Over het water, of Boven is het stil.

Ik kan nog eindeloos doorgaan, maar ik zou eerst vragen naar haar voorkeur of b.v. een top 10 van haar favoriete boeken.

Lees meer
8 jaren 8 maanden geleden #83916 door dettie
Karakter van Bordewijk! :D is ook zo prachtig.

Ik weet niet meer hoe De zwarte met het witte hart afloopt.

Misschien het Rosie project? Is grappig, goed geschreven en loopt goed af.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.538 seconden