Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Peter Theunynck - De Slembroucks (debuut)

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84597 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Peter Theunynck - De Slembroucks (debuut)
Het heeft de lijst nooit gehaald, en dat verbaast me niet echt. Het heeft zoals jij ook aangeeft een te Vlaams tintje. Niet alleen qua taal, ook het verhaal zou zich hier niet zo afgespeeld hebben, denk ik. Mooi? Hm, nou, dikke zeven dat wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84604 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Peter Theunynck - De Slembroucks (debuut)
Oh jammer dat je er niet zo weg van bent. Een dikke zeven is evengoed best wel goed. Wat maakt dat het geen negen krijgt?

Ik vond het een erg mooi verhaal, vooral die Vlaamse sfeer was zo goed weergegeven en die familie die zo verdeeld is. Moeder wil hogerop en vader werkt zich kapot maar haalt nooit de idealen van zijn vrouw. Erg mooi geschetst door de schrijver.

Dettie

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84607 door marjo
Je zegt dat zelf al: die Vlaamse sfeer is goed weergegeven. Te goed, het boek is te Vlaams. Voor de prijs. Voor mij is de manier waarop het geschreven is te indirect, te afstandelijk. Met meer (sappige) dialogen had het misschien hoger gescoord.

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84608 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Peter Theunynck - De Slembroucks (debuut)
Ah zo bedoel je, ja inderdaad het is érg Vlaams. Maar ja ANV is ook een Vlaamse instelling :-).

Zelf kon ik me er wel goed in vinden in die sfeer, het had iets van Boven is het stil, dat is ook vrij indirect, maar toch voel je de sfeer die er hangt wel heel goed.

Dettie

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84621 door marjo
'Het ANV brengt Nederlanders en Vlamingen samen om elkaar beter te leren kennen, de belangstelling voor elkaar te vergroten en de samenwerking te verbeteren.'

Het is half Vlaams dan. Maar de laatste jaren valt de keuze voor de shortlist steeds meer op echt Nederlandse boeken, boeken die een Vlaming niet zou schrijven, zo direct en vaak hard.

Er zit ook maar één Vlaming in de jury, meen ik. Maar dat kan dit jaar weer anders zijn.

8 jaren 6 maanden geleden #84721 door
Het boek ligt op me te wachten, samen met 4 andere bibliotheekboeken.

Tijd voor maken pagina: 0.459 seconden