Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Peter Theunynck - De Slembroucks (debuut)

8 jaren 6 maanden geleden #84733 door
M'n vader is het aan het lezen en geniet er echt van. Soms vindt hij het een beetje over de top, maar het bevalt hem wel. Ik ben benieuwd, maar er ligt eerst nog een bespreekboek op me te wachten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

8 jaren 6 maanden geleden #84782 door
Ik lees dit boek momenteel in bed, dus het gaat nog een beetje langzaam. Ik ben wel op een probleempje gestuit. In de proloog, die zich 5 jaar nadat Florence is komen logeren afspeelt, staat dat Florence de nicht is van de jongens en dat klopt, omdat ze de dochter van André, de broer van Arthur, is. Later in het boek, als André overleden is (is dat dan 5 jaar voor de proloog?), probeert Gust Florence te troosten en dan zegt ze dat ze zijn tante is. Is dat dan de uitspraak die alles verandert?

Het is een mooi boek, maar het is me niet duidelijk hoe het een en ander nu in de tijd in elkaar zit.

Wat ik ook wel grappig vind is dat Gust 'De Buddenbrooks' van Thomas Mann (een titel die mij in het hoofd schoot toen ik de bespreking las) De Slembroucks in het groot noemt.

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84785 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Peter Theunynck - De Slembroucks (debuut)
Ik weet het verhaal niet meer helemaal maar ik denk dat je eerst even door moet lezen.

Een nicht is een kind van een broer of zus, of van een oom of tante. Dus eerst wordt gezegd dat Florence de dochter van André is.

Een tante is de zus van je vader of moeder. Dat zou betekenen dat zij niet de dochter van André is maar een kind van opa en oma. Toch?

Dettie

8 jaren 6 maanden geleden #84786 door
Iets dergelijks, maar misschien moet ik het boek eerst maar uitlezen. Het gaat nog langzaam, want in bed lees ik niet veel. Bespreekboeken laten zich vaak wat lastiger in bed lezen.

Tijd voor maken pagina: 0.346 seconden