Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Hubert Lampo: Don Juan en de laatste nimf

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13312 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Dankjewel Marjo, mooi artikel en ik ga die documentaire kijken..

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13481 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Of luisteren, want het is radio.

Dettie schreef : Dankjewel Marjo, mooi artikel en ik ga die documentaire kijken..

Dettie

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13489 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
luisteren dus :D

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
3 jaren 5 maanden geleden #104369 door Roellampo
Beantwoord door Roellampo in topic Re: Hubert Lampo: Don Juan en de laatste nimf
Ik moet zeggen dat ik die genoemde gezelligheid in de boeken van Lampo ergens wel herken. Misschien vooral in z'n latere boeken, waarin de hoofdpersoon over het algemeen deel uitmaakt van een soort vriendenkring, die regelmatig bij elkaar komt. Dat klinkt in mijn ogen altijd heel gezellig en ik zou er soms wel deel van uit willen maken. Ik heb vroeger heel veel van Lampo gelezen en heb ook thuis verschillende boeken staan. Sommige herlees ik graag. Het enige boek dat ik van hem heb en dat ik niet zo graag herlees is 'De eerste sneeuw van het jaar', maar dat komt vooral door het onderwerp. Het gaat over de Tweede Wereldoorlog en een vrouw die getrouwd is met een Duitse officier. De relatie is alles behalve harmonisch, maar na de oorlog komt de vrouw door haar huwelijk in de problemen, doordat een man die zich op het laatste moment bij het verzet heeft aangesloten, uit een soort opportunisme, omdat hij ziet dat Duitsland de oorlog aan het verliezen is, de mensen tegen haar op zet.

Lees meer
3 jaren 5 maanden geleden #104376 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Hubert Lampo: Don Juan en de laatste nimf
Goh, Renate, ik zou willen dat ik er de tijd voor had! Ik heb ook alle Lampo's nog staan, maar tja...

Lees meer
3 jaren 5 maanden geleden #104377 door Roellampo
Beantwoord door Roellampo in topic Re: Hubert Lampo: Don Juan en de laatste nimf
Ik heb niet zo veel Lampo's en ik heb het gevoel dat ik er vroeger meer van hield. Ik heb ook nog een Lampo, die van m'n vader is geweest, maar die zit nog ergens in een doos met spullen uit het huis van m'n vader. Verder heb ik ook nog de tekst van een hoorspel dat Hubert Lampo ooit heeft geschreven. Dat heb ik ooit op een Sinterklaasavond bij de NVSH gekregen naar ik meen.

Ik lees ook wel een stuk minder dan vroeger. Internet leidt nog wel eens af, als ik achter de computer zit en dan is m'n muziek er ook nog, waarvan ik dan weer wordt afgeleid door internet.

Tijd voor maken pagina: 0.455 seconden