Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thijs Feuth - Zwarte ogen (debuut)

Lees meer
10 jaren 1 week geleden #76138 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thijs Feuth - Zwarte ogen (debuut)
nee, je hoeft ook niet alles te vertellen, maar wel de grote lijnen en je kunt eventueel zeggen dat een land uitvoerig of beknopt wordt beschreven enz.

en ALS schrijversnamen of andere namen van bekende mensen, gebouwen, kunstwerken of iets dergelijks in een recensie genoemd worden dan vind ik wel dat je een link naar meer informatie erbij kunt plaatsen. (moet niet maar zelf vind ik dat wel leuk en goed)

Wij zijn bijv. opgegroeid met namen als Marsman, Achterberg, W.F. Hermans maar jongere mensen niet en dan vind ik het wel belangrijk dat je laat zien wie dat waren. Net als kunstenaars, of historishe figuren.

Dettie

die merkt dat ze zelf al dit soort dingen ook beter kan doen dan nu.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 1 week geleden #76144 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thijs Feuth - Zwarte ogen (debuut)
Dat soort dingen in het verslag vermelden laat ik aan jou over, ook al heb ik het wel zelf opgezocht. Doe ik niet altijd, geef ik eerlijk toe.

Dat heeft te maken met mijn persoonlijke interesse. Finland in dit geval heeft die interesse niet zo.

Als jij stelt dat als je over een boek schrijft je eigenlijk de persoon in gedachten moet hebben die niets vermoedend dat boek wil gaan lezen en je dus meer algemeen moet schijven, dan geef ik ook toe dat ik dat niet doe. Een verslag van mij is persoonlijk. Ik noem de dingen die mij opgevallen zijn, die bij mij blijven hangen. Ik kan niet een verslag maken waarvoor ik een boek moet gaan ontleden. Dat is denk ik ook wat Renate bedoelt: het is geen recensie, het is een verslag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.388 seconden