Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Arjan Visser - God sta me bij want ik ben onschuldig

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73374 door berdine
Ha Renate, jij met je Duitse ervaring zou het moeten kunnen vertalen. Wat een quatsch. In dit geval roept het onmiddellijk de sfeer rond carnaval op. En dat kun je denk ik alleen maar voelen als je daarmee opgegroeid bent, daar helpt geen vertalen aan. Zoals bij zo veel woorden in een dialect kan het helpen het als je het hardop uitspreekt. :idea:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

10 jaren 4 maanden geleden #73375 door
Zie je wel, ik dacht wel dat ik onmiddellijk "Ja natuurlijk" zou zeggen als ik de verklaring lees.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #74012 door Willeke
Ik heb dit boek inmiddels ook uit. Zeer de moeite waard inderdaad. Visser kan schrijven, dat is al heel wat en de manier waarop hij van een toeschouwer die eigenlijk een fictief verhaal wil schrijven meer en meer een onderdeel van dit verhaal wordt is boeiend om te lezen.

Hoe het heden een oude geschiedenis weer naar voren kan halen, waardoor de verhoudingen ineens heel anders lijken te liggen, is ook boeiend.

Voor die zus, die zich haar leven lang toch behoorlijk in de nesten werkt, kreeg ik al lezend, net als de schrijver, toch wel een zwak.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #74013 door Willeke
Gewoon even ter mijner info, want ik weet nooit precies waar de grenzen liggen, waarom is dit een roman en geen non-fictie?

<t></t>

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #74016 door berdine
Omdat hij niet exact vertelt wat er allemaal gebeurd is, hoe zou hij het ook kunnen weten? Omdat zijn herinneringen niet waar hoeven te zijn, hij kan ze ook verzonnen hebben. Hier en daar heeft hij de waarheid bewust verdraaid. Hij heeft ongetwijfeld dingen toegevoegd en weggelaten. Het is een vermenging van fantasie en werkelijkheid. De grote lijnen zullen wel kloppen, de details? wie zal het zeggen?

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden - 10 jaren 3 maanden geleden #74017 door marjo
Ik vind dat er een groot grensgebied tussen de twee vormen tekst zit. Alleen de schrijver weet in hoeverre het op waarheid berust, en zelfs hij niet.

Want herinneringen zijn niet zuiver, niet die van jezelf, niet die van een ander aan wie je vragen stelt.

Daarnaast moet een schrijver voor de leesbaarheid dingen aanpassen, dialogen verzinnen en zo.

Ik heb me dus maar aangewend om de schrijver te volgen: geeft die aan dat het een roman is, dan is dat zo.
Laatst bewerkt 10 jaren 3 maanden geleden doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.378 seconden