Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Fredrik Backman - Britt-Marie was hier

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74569 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Fredrik Backman - Britt-Marie was hier
Wat wel overeenkomt, is dat het in de boeken van beide auteurs om heel bijzondere personages gaat. En het zijn ook boeken die een lach op je gezicht toveren. Ik vind de boeken van beide auteurs leuk maar Fredrik Backman is tot nu toe absoluut favoriet.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

10 jaren 2 maanden geleden #74575 door
Ja, maar ik vind de bijzondere personages bij Fredrik Backman geloofwaardig en bij 'De honderdjarige...' absoluut niet. Voor mij is het of je een maaltijd bij McDonalds vergelijkt met een maaltijd in een sterrenrestaurant. Daarvan kun je ook zeggen dat het eten is en dat het warm is, maar dat is dan ook de enige overeenkomst.

In de verhalen van Fredrik Backman zit ook tragiek en hij creëert echt karakters die je in je hart sluit. Bij 'De honderdjarige...' ligt alles er vreselijk dik bovenop en is alles op de lach geschreven.

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74576 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Fredrik Backman - Britt-Marie was hier
Ja, ik begrijp zeker wat je bedoelt.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74577 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Fredrik Backman - Britt-Marie was hier
Haha, leuke vergelijking Renate!

10 jaren 2 maanden geleden #74580 door
M"n vader vind Britt-Marie ook leuk. Ik heb haar echt in m'n hart gesloten. Wat een heerlijk boek, al vraag ik me af wat ze nu eigenlijk is gaan doen en hoe het haar verder zal vergaan.

De rat zal wel niet met haar mee gaan.

3 jaren 2 maanden geleden #105065 door
Het boek schijnt ook verfilmd te zijn. Ik zag tenminste een aankondiging van een film met die titel voor vanavond om 5 over 12. Als ik op teletekst kijk, gaat het inderdaad om dit verhaal, dus dat zal ik wel weer opnemen.

Tijd voor maken pagina: 0.476 seconden