Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thomas Verbogt - Als de winter voorbij is

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #70003 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thomas Verbogt - Als de winter voorbij is
Ik ben zelf dan niet duidelijk. Ik bedoelde dat het niet om kleine dingen gaat maar om gebeurtenissen. Ik merk dat ik het niet goed kan verwoorden wat ik bedoel. Thomas Verbogt vertelt over voor hem erg belangrijke gebeurtenissen, ontmoetingen, gesprekken die aanvankelijk niets leken te betekenen maar uitgroeiden tot memorabele dingen. Je zou het boek eigenlijk moeten lezen om te begrijpen wat ik bedoel maar ik stuur het niet want wil het zelf nog even koesteren, ik kan er nog even geen afstand van doen. (lekker egoïstisch hè)

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #70004 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Thomas Verbogt - Als de winter voorbij is
Nou moe, wat egoïstisch! ;) Nee hoor, hou het boek maar lekker zelf. Hier ligt nog een enorme berg boeken op me te wachten. Ik meen echt te begrijpen wat je bedoelt. Je hebt het heel duidelijk uitgelegd.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #70008 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Thomas Verbogt - Als de winter voorbij is
Wat een mooi verslag. Mijn interesse is gewekt.

En volgens mij las ik nog nooit iets van Verbogt, dat is toch ook schande.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 2 weken geleden #76002 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Thomas Verbogt - Als de winter voorbij is
Ik ook niet en heb daarom dit boek onlangs als ebook aangeschaft. Ik denk niet dat ik het uitlees. Ik wordt er heel moe van. Zoveel zinnen die ik twee keer moet lezen om te begrijpen wat er staat. De ene tegenstelling na de andere (Ik begrijp de droom niet. Tegelijkertijd begrijp ik alles.) Daarnaast dingen die niet kloppen. Hij is een brief kwijt, die hij in een map heeft gestopt en die map vervolgens in een boek. Dan gaat hij boeken wegdoen en weet zeker dat dé brief niet per ongeluk in een boek zit dat hij weg zal doen. Nou, het lijkt me dat je een map wel ziet zitten in een boek, maar het is opeens een enkele brief geworden. Ja dan wordt het anders. Ik ben een heel precieze lezer. Ik kan daar niet tegen. Aan dit soort dingen ga ik me steeds meer ergeren, dus ik kan beter stoppen.

Lees meer
10 jaren 2 weken geleden #76007 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thomas Verbogt - Als de winter voorbij is
Oei, oei, dat kan Thomas in zijn zak steken. Ik merk het niet altijd op, zulke dingen.

Lees meer
10 jaren 2 weken geleden #76017 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thomas Verbogt - Als de winter voorbij is
ha die berdine! :D

Misschien moet je gewoon het papieren boek lezen. Het is geen boek om als e-book te lezen. Dit is een boek wat je tot je moet nemen en langzaam moet lezen. Het gaat om de sfeer, de nostalgie, de herinneringen, het mijmeren.

- Ik begrijp de droom niet. Tegelijkertijd begrijp ik alles. - Dat kan toch?

En wat die brief betreft, een map kan toch ook een hoesje zijn? Heeft hij het specifiek over een dikke map? (Ik heb het boek uitgeleend)

Vind je de taal niet mooi? Ik heb echt genoten van die mooie verstilde taal.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.433 seconden