Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thomas Verbogt - Als de winter voorbij is

Lees meer
10 jaren 2 weken geleden #76024 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Thomas Verbogt - Als de winter voorbij is
Dat bedoelde ik niet Marjo, dat die tegenstelling niet klopte. Maar dit soort zinnetjes: ik voelde iets heel goed aan maar eigenlijk ook niet lees je aan de lopende band (dit zinnetje staat er niet letterlijk zo, het is maar een voorbeeld).

Nee ik vind de taal ook niet mooi. Zinnen zitten soms ingewikkeld in elkaar en als ik telkens iets twee keer moet lezen en de tweede keer de denkbeeldige komma ergens anders moet zetten om een lopende zin te krijgen, dan vind ik dat vermoeiend. Dat verstoort de "verstilde" sfeer, die er voor mij dus niet heerst.

Ook een plastic map (met brieven) zul je niet ongezien in een boek kunnen laten zitten, maar zoals ik zei het werd een enkele brief. Overigens was dat niet de eerste onlogica/fout. Eerder zegt hij : "ik werd nooit als laatste gekozen bij het tossen". Dan bedoelt hij "het kiezen van de de teams".

Het is met dit boek en + en + en.

Ik ben gisteren in een ander boek begonnen, alle lof voor Verbogt ten spijt....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84291 door Marie
Beantwoord door Marie in topic Re: Thomas Verbogt - Als de winter voorbij is
Ik heb het boek gelezen en vind dat het een mooi boek is maar wel moeilijk. Sommige zinnen in het boek zijn moeilijk verwoord en moet je enkele keren opnieuw lezen voor je ze snapt. Het duurde ook een tijdje voor ik snapte waarover het boek ging want, in het begin hebben de hoofdstukken geen enkel verband met elkaar. Als ik wat verder zat in het boek begon ik meer te snappen en vond ik het boek mooier.

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84292 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thomas Verbogt - Als de winter voorbij is
Het is vooral de sfeer in zijn boeken die mij aanspreekt. Ik zal proberen te letten op jullie punten van kritiek, als ik weer een bek van hem lees. Er ligt er nog een klaar hier.

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden