Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Xinran - Hemelvlucht

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8439 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik ben er vanaf 1 januari mee bezig. En ieder heeft zijn eigen lijst, dus je brengt geen boeken in.

Mijn lijst is:

A Amiry, Souad - Sharon en mijn schoonmoeder **

B Bakker, Gerbrand - Boven is het stil ***

C Coltof Ber - Terug naar Nieuw Korendam **

D Dostojevski, Fjodor - De speler

E

F Franzen, De correcties ***

G Gavalda Anna - Samen ben je minder alleen BC Ringboek ***

H Homerus - Ilias (oef)

I

J Jonge, Joke de - Nu ben ik hier ***

K Kipling, Rudyard - Kim

L Leuwsha, Tessa - De Parbo-blues ***

M Malladi, Amulya - Het Mango seizoen ringboek **

N Nieuwenhuis, Stephan - Ik ben omringd door debielen en ik voel me goed***

O Overeem, Vincent - Novembermeisjes **

P Potok, Chaim - De uitverkoren

Q

R

S Arie Storm - De X-files van de literatuur ringboek *

T Tolkien - De smid van Groot Wolding BC boek

U Umbgrove, Arthur - Midden op de weg, zo hard mogelijk ***

V Veronesi, Sandro - In de ban van mijn vader

W Wojnowitsj, Wladimir - Twee vrienden

X Xinran - Hemelvlucht ringboek**

Y

Z Zwagerman, Joost - De buitenvrouw***

de sterretjes erachter zijn mijn beoordelingen over het boek. 4 sterren betekent een superboek, 1 ster betekent dat ik het niet veel vond. Waar geen sterretjes achter staan heb ik nog niet gelezen.

Je mag het hele jaar over deze challenge doen wat voor sommige bookcrossers een hele opgave is want die lezen normaalgesproken geen 26 boeken in één jaar. Andere bookcrossers zijn al bijna klaar.

Het leuke is dat je met 'moeilijke' letters boeken uitwisselt of boek afraad.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8443 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Heel leuk is dit!

Ook omdat er alweer namen en boeken op het lijstje staan die ik niet ken.

Systeem van sterretjes (of kruisjes) deed ik ook toen ik begon te lezen. Heel leuk om dat lijstje na zoveel jaren opnieuw terug te vinden. Ik heb nu soms geen idee meer waarom ik zoveel of zo weinig gaf!

Geef je soms ook een vijf? Is dat het maximum?

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8444 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ha ha, dat je Dante er niet op hebt gezet!!

Leuk idee.. Ik begreep dat "Het merendeel van de titels is van tevoren opgegeven" betekende dat je met meerdere dezelfde boeken las, maar dat hoeft dus helemaal niet. Je mag switchen van voor of achternaam? En ieder soort boek telt mee? Zou leuk zijn om al die lijstjes te zien..

Enne, nu komt Queffelec ook nog aan de beurt dan?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8448 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nee je mag niet switchen van voor naar achternaam. Je kiest voor iets en daar hou je je aan.

Nee ik denk niet dat Queffelec aan de beurt komt, tenminste niet De brute bruiloft. Ik ga wel eens kijken bij de bieb voor de Q.

ja ieder soort boek telt mee, SF, fictie, non-fictie enz.

Tiba we hebben afgesproken dat 4 sterren het hoogste is wat je kan geven en zo'n boek dat 4 sterren waard is heb ik nog niet gelezen.

ALS ik het nog kon lezen zou dat bijv. 'Over het water' zijn van H M van den Brink of Karakter van Bordewijk die ik 4 sterren zou geven.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8449 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Ik kan je Horacio Quiroga aanraden: "Verhalen van liefde, waanzin en dood". Of heb dat al gelezen?
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18466 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
ik heb xinran dus ook gelezen, en vond het wel een mooi boek. nu moet ik wel vertellen, dat ik uit het ook verloren was dat het een waargebeurd verhaal heet te zijn. ik heb het gelezen als een roman die waargebeurd zou kunnen zijn. in zekere zin is de kritiek van dettie dus ook wel terecht. biografische verhalen zijn in mijn ogen vaak eenzijdig. tenslotte leef je je leven vanuit jezelf met de opvattingen waar je in gelooft. ik vind dat je wel kunt opmaken uit het boek dat de ik-figuur geen flauw idee had waar de chinezen werkelijk mee bezig waren. dit is geen excuus, uiteraard: het "wir haben es nicht gewusst" kan nooit dienen om je achter te verschuilen. aan de andere kant vind ik dat je als lezer verder ook wel merkt dat er iets aan de hand was met dat leger, en dat nogal wat soldaten misschien verrast geweest zullen zijn met het minder warme welkom van de tibetanen, omdat ze geen flauw idee hadden van waar de campagne eigenlijk om draaide.

maar ik vind het een mooi verhaal, en daar heb ik het op beoordeeld. de journaliste in het begin, dié heb ik niet serieus genomen. ik heb het "verslag" weggedacht, en het gelezen als een op ware feiten gebaseerde roman. waardoor die gedachten en gevoelens me dus helemaal niet storen. en die eenzijdigheid... ik vind er weinig onnatuurlijks aan, juist omdat ik vanuit die ene hoofdpersoon lees...

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Tijd voor maken pagina: 0.530 seconden