Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Xinran - Hemelvlucht

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden - 18 jaren 9 maanden geleden #18468 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Je hebt gelijk dat de ik-figuur waarschijnlijk geen flauw benul had van wat de Chinezen aan het doen waren, maar de schrijfster, zelf van Chinese afkomst, nu woonachtig in Engeland wél.

Dát was mijn kritiek. Ik vond dat ze de Chinezen erg eenzijdig en in hun voordeel 'behandelde'.

Dettie
Laatst bewerkt 18 jaren 9 maanden geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18471 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Ik heb het boek in het Engels gelezen (voor mijn Engelse ABC-challenge bij bookcrossing) en vond het erg mooi (hoewel ik het eind wat vergezocht vond wanneer de hoofdpersoon na 30 lange jaren toch nog iets verneemt over haar man). Ik heb het als een roman met autobiografische trekjes gelezen en vond het vooral interessant om te lezen hoe zij leeft bij de nomaden. Dat had van mij zelfs wel verder, dieper uitgewerkt mogen worden om daar meer inzicht in te krijgen. En de regio waarin het boek zich afspeelt en de omstandigheden van het Tibetaanse volk blijven actueel, dus elk sprankje informatie over de gang van zaken daar is welkom.
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden - 18 jaren 9 maanden geleden #18508 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Ik heb het als een roman met autobiografische trekjes gelezen en vond het vooral interessant om te lezen hoe zij leeft bij de nomaden

Ja misschien had ik het ook zo moeten lezen, als roman. Maar het kwam eigenlijk door het voorwoord van de schrijfster dat ik er anders aan begon, dus veel meer als waargebeurd las en dan vond ik dat ze er veel te veel bij bedacht wat ze niet kon weten.

Dat leven bij de Tibetanen vond ik mooi. Had ik ook wel meer van willen lezen.

Ben sowieso geïnteresseerd geraakt in Tibet door een ander boek!

7 jaar in Tibet van Heinrich Harrer.

De Daila Lama zou niets liever willen dan terugkeren naar Tibet, helaas, helaas kan dat niet.

Dettie
Laatst bewerkt 18 jaren 9 maanden geleden doordettie.

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18509 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Dat had ik in het begin ook, maar kon dat al vrij gauw loslaten. Misschien was dat in het Engels gemakkelijker; is toch een 'vreemde' taal.
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Tijd voor maken pagina: 0.464 seconden