Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Matthew Quick - Maak me gek!

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77231 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Matthew Quick - Maak me gek!
Ik ben benieuwd of je er na het lezen van het hele verhaal nog zo over denkt. Misschien toch maar doorlezen dus...

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

9 jaren 10 maanden geleden #77236 door
Beantwoord door in topic Re: Matthew Quick - Maak me gek!
Dat zal ik wel doen, maar ik heb inmiddels iets van 75 pagina's gelezen en ik blijf het vooral heel triest en deprimerend vinden. Ook het feit dat mensen niet de waarheid tegen Pat zeggen, maar om de hete brei heen blijven draaien, vind ik irritant, ook al gebeurt het met de beste bedoelingen.

9 jaren 10 maanden geleden #77245 door
Inmiddels ben ik gevorderd tot pagina 120 en ik vind het eerder aangrijpend en deprimerend, dan hartverwarmend en geestig. Het is absoluut geen feelgood boek in mijn ogen, maar dat vond ik van het vorige boek dat ik van deze auteur heb gelezen ook niet. Daarvoor zit er toch te veel ellende en teleurstelling in de boeken.

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77246 door Annemarie
Ik denk dat het de bedoeling van de auteur is om de lezer juist op een andere manier naar ellende en teleurstelling te laten kijken. Het leven is nu eenmaal niet altijd mooi maar je moet roeien met de riemen die je hebt.

<t></t>

9 jaren 10 maanden geleden #77248 door
Dat zal wel, maar ik vind het geen feelgood boeken. Ik zie vooral veel ellende en teleurstelling en ga daar niet anders naar kijken, door deze boeken. Het is wat het is, ellende en teleurstelling. Allemaal zeer herkenbaar en ik ga me daar niet beter van voelen. Niets komt echt goed en je krijgt er eerder het gevoel van dat je je beter op kunt knopen.

Een man genaamd Ove en de andere boeken van de auteur van dit boek, dat vind ik feelgood boeken. De boeken van Matthew Quick schetsen de wereld toch vooral als een tranendal, waar ik niet bepaald vrolijk van word.

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77255 door Annemarie
Ik begrijp wel wat je bedoelt maar gelukkig heb ik het niet zo ervaren. De schrijver bouwt naar een bepaald (zelf)inzicht toe waardoor ik uiteindelijk juist een heel goed gevoel aan deze boeken heb overgehouden. Hopelijk heb jij dat straks ook.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden