Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Gabriel García Márquez - Honderd jaar eenzaamheid

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65486 door dettie
ja ik vond het ook zo'n prachtig boek. Ik heb het zo'n twintig jaar geleden gelezen en was compleet verpletterd.

Vooral omdat de sfeer die hij oproep helemaal nieuw voor me was. Het was net een ontdekkingsreis. De beelden die hij wist op

te roepen, die familie en alles. Heel erg prachtig.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65487 door berdine
Ja, ik weet het Willeke (en Dettie). Het spijt me heel erg. Maar ik had niets met die onechte mensen. Ik kon me niet inleven, ze waren te extreem, robots zonder menselijke eigenschappen. Dus het kon me ook niets schelen wat er met ze gebeurde en dan wordt het toch wel saai....

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65488 door dettie
Aaah ja, voor mij waren het dus wel heel levende mensen in al hun variëteiten, net als in de gewone wereld heeft alleen iedereen zijn eigenaardigheden. En vooral die mysterieuze Zuid Amerikaanse sfeer maakte het zo mooi. Ik heb niets met fantasy maar wel met dit soort magische leven.

Maar het is inderdaad heel lastig lezen als het niets bij je oproept, dus dubbel knap dat je het uitgelezen hebt!

Dettie

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65491 door Willeke

berdine schreef : Ja, ik weet het Willeke (en Dettie). Het spijt me heel erg. Maar ik had niets met die onechte mensen. Ik kon me niet inleven, ze waren te extreem, robots zonder menselijke eigenschappen. Dus het kon me ook niets schelen wat er met ze gebeurde en dan wordt het toch wel saai....

Wist ook wel dat onze wegen hier zouden scheiden hoor, het was maar gekheid.

Dit was het eerste boek wat ik las waarin ik me mee liet slepen door alles wat de schrijver schreef en alles geloofde, zelf al kon het niet.

Hij schiep een hele nieuwe wereld voor me, ik denk dat het daarom zo'n indruk heeft gemaakt.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65492 door dettie
Ja precies Willeke, hij schiep een heel nieuwe wereld, ik was helemaal verbijsterd dat er ook zulke verhalen konden bestaan.

Dettie

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65493 door berdine
Misschien zouden jullie het nu dan ook anders waarderen, als jullie het nu voor het eerst zouden lezen, na zoveel jaren leeservaring. :black:

Tijd voor maken pagina: 0.414 seconden